کد خبر: ۸۲۰۰۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
آثار و نتیجۀ فروش نفت و درآمد‌های ارزی در سفرۀ مردم آشکار نیست

انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازری از دولت رئیسی؛ معلوم نیست بازیگر و گردانندۀ بازار ارز کیست؟/ اجناس مدام گران‌تر می‌شوند

یکی از مراجع تقلید گفت: ما نمی‌خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود. معلوم نیست بازیگر و گردانندۀ بازار ارز کیست؟ آیا دولت سبب افزایش آن می‌شود یا عرضه و تقاضا و یا عوامل خارجی و خارج نشینان؟ باید میان کسانی که نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند با کسانی که در پی تخریب و آتش زدن و یا تبلیغ مسائل ضد فرهنگی هستند و یا عوامل خارجی اند، تفاوت قائل شد و با هر کدام رفتار متناسب داشت
انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازری از دولت رئیسی؛ معلوم نیست بازیگر و گردانندۀ بازار ارز کیست؟/ اجناس مدام گران‌تر می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به اقدام جنجالی مجلۀ فرانسوی(شارلی ابدو) اظهار داشت: کشور‌های غربی تابع هیچ قانون اخلاقی نیستند، بدترین اهانت‌ها را می‌کنند، اما نه دادگاهی به آن‌ها رسیدگی می‌کند و نه از سوی دولت خودشان و نه دیگر دولت‌ها محکوم می‌شوند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مردم افزود‌: ما نمی‌خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی با اشاره به حوادث اخیر خاطرنشان کرد: باید میان کسانی که نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند با کسانی که در پی تخریب و آتش زدن و یا تبلیغ مسائل ضد فرهنگی هستند و یا عوامل خارجی اند، تفاوت قائل شد و با هر کدام رفتار متناسب داشت.

وی افزایش نرخ دلار را از عوامل نگرانی و ناراحتی مردم دانسته و تأکید کرد‌: معلوم نیست بازیگر و گردانندۀ بازار ارز کیست؟ آیا دولت سبب افزایش آن می‌شود یا عرضه و تقاضا و یا عوامل خارجی و خارج نشینان؟ لذا باید عامل اصلی بازار ارز مشخص شود و جلوی این مسائل گرفته شود.

‌آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش فروش نفت و درآمد‌های ارزی حاصله از آن و همچنین تفاوتی که در نرخ ارز اتفاق افتاده، گفت‌: باید آثار و نتیجۀ آن در زندگی و سفرۀ مردم آشکار شود، در حالی که چنین چیزی احساس نمی‌شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بانک ها، قاچاق کالا، عدم تأمین مناسب کالا‌های اساسی، مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان را از دیگر مشکلات مردم برشمرده و گفتند: مشکلات اخلاقی همچون طلاق نیز در حال گسترش است که باید نسبت به آن تدبیری اندیشیده شود.

وی به بیشتر شدن فاصلۀ طبقاتی میان قشر کارگر و کارمند با اقشار مرفه جامعه اشاره کرد و گفت: کارگران و کارمندان بیشترین مشکلات را دارند، چرا که حقوق آن‌ها ثابت بوده، ولی اجناس مدام گران‌تر می‌شوند و آن‌ها نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را با آن مطابقت دهند.

‌آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دولت باید خود در مسألۀ حجاب پیش قدم شود و حجاب را در مجموعۀ کارکنان و ادارات خود آغاز کند، افزود: در این زمینه باید کار فرهنگی صورت گیرد و مسألۀ حجاب را از مدارس ابتدایی به دختران تعلیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین