کد خبر: ۸۲۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۶

حسین شمس در نقش دایی

سرمربی تیم‌ملی مشاور فنی تام شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-مهدی جاویدی: با گذشت هفته شانزدهم لیگ‌برتر فوتسال و ادامه ناکامی‌های تام‌ایران خودرو قهرمان فصل گذشته ایران، مسئولان این باشگاه تصمیم عجیبی گرفتند و محمود خوراکچی را از سرمربیگری خود برکنار کردند.

مدیران تام برای جایگزینی این مربی باسابقه خود هیچ مربی باشگاهی را در سطح تام ندیدند تا بهانه‌ای شود برای ورودشان به قلمرو مربیان ملی. به هر حال تام هم پول کلان داشت و هم عنوان تا بتواند چنین اقدامی را صورت دهد. نادر زندی ابتدا باب مذاکره را با سرمربی تیم‌ملی گشود تا هر طور شده سکان هدایت تام را به این مربی بادانش ملی بسپارد اما کلاس کاری و سطح مربیگری شمس این اجازه را نمی‌داد که وی در غالب مربی لخت شود و یک تیم باشگاهی داخلی را تمرین دهد. مدیر تام دست‌بردار نبود و به رغم مخالفت شمس برای سرمربیگری و قبول کردن کمک در حد مشاوره آن هم منوط به اجازه ترابیان به صورت مستقیم با کمیته فوتسال وارد مذاکره شد.

وی که می‌دانست شمس از ترابیان حرف‌شنوی دارد خواست تا این انتقال را عملی کند و ابتدا هم با مخالفت‌های ضمنی رئیس کمیته فوتسال روبرو شد. با این شرایط جدید درخواست به‌کارگیری جوراندیرو هم مطرح شد و حتی نام صانعی هم به میان آمد اما همه و همه به اینجا انجامید که ترابیان نظر مثبت خود را فقط برای مشاوره شمس به مدیرعامل اعلام کند. این تصمیم در حالی گرفته شد که شمس تا پایان لیگ عملا هیچ دغدغه‌ای بابت تیم‌ملی ندارد. ترابیان در رابطه با این انتقال به دنیای‌فوتبال می‌گوید :«اول اینکه آقای شمس سر ما منت گذاشت که با وجود اینکه هنوز با فدراسیون قرارداد ندارد پیشنهاد تام را منوط به نظر من کرد اما از آنجا که معتقدم همه باشگاه‌ها باید از مشورت شمس به عنوان یکی از زبده‌ترین مربیان بهره ببرند در جهت کمک به تام که از ما درخواست کمک کردند با این مشاوره موافقت کردم و مشاوره ایشان به مدیرعامل تام کاملا با من هماهنگ شده است.» با این شرایط بود که دیروز حول و حوش ساعت 15 شمس به عنوان مشاور تمرینات تام را در سالن آزادی دید زد و مراسم معارفه‌‌ای هم برای وی در حضور بازیکنان ترتیب داده شد.

*شرایط جدید تام با شمس
حسین شمس در حالی مشاوره تامی‌ها را پذیرفته که وظیفه‌اش شبیه به نقش علی دایی در سایپا است. همان‌طور که سرمربی تیم‌ملی فوتبال به مشاوره با مدیر و کادر فنی می‌پردازد وی هم قرار است عملکرد فنی تام ایران خودرو را زیر نظر بگیرد و نظرات خود را به کادر فنی بگوید. به نظر می‌رسد جعفر سعیدی از این پس سرمربی است و افشین چگانی به عنوان دستیار اول وی ایفای نقش خواهد کرد. با توجه به زمان کمی که تا هفته هفدهم لیگ‌برتر باقیمانده از همین دیروز شمس بازیکنان تام را در تمرینات زیر نظر گرفت تا در خصوص نوع تمرین هر کدام پیشنهادهای لازم را به کادر ارائه کند.

*مهمترین ماموریت شمس
حسین آقا باید قبول کند بعد از برکناری عجیب و غریب میرزایی از سرپرستی و حذف عجیب خوراکچی از سرمربیگری هیچ مشکلی حل نشده است. او باید مشکل را از ریشه برطرف کند و حال که این اتفاقات افتاده می‌بایست هرچه زودتر اعمال نظر کادر مدیریتی به بحث فنی را قطع کند تا تام بیش از این متضرر نشود. مشاور فنی تام نباید اجازه دهد روی موبایلی که پشت و روی نیمکت این تیم مدام هشدار فنی به کادر می‌دهد شماره مسئولان باشگاه نقش ببندد. این مهمترین وظیفه شمس است و مطمئنیم از عهده آن به خوبی برخواهد آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین