کد خبر: ۸۲۰۱۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

مدارس اصفهان ۲ روز تعطیل و ادارات دورکار شدند / امتحانات در موعد مقرر برگزار می‌شود

بر اساس اطلاعیه آموزش‌وپرورش استان اصفهان، مدارس همه مقاطع تحصیلی شهرستان اصفهان و تعدادی از شهرستان‌های دیگر در روز‌های یکم و دوم بهمن‌ماه غیرحضوری اعلام شد.
مدارس اصفهان ۲ روز تعطیل و ادارات دورکار شدند / امتحانات در موعد مقرر برگزار می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان اصفهان، مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش‌گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، شاهین‌شهر، نجف آباد، زرین‌شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روز‌های یکم و دوم بهمن‌ماه غیرحضوری اعلام شد.

بر اساس این اطلاعیه، مهد‌های کودک، پیش‌دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق طی دو روز اعلام شده تعطیل و نیز مطابق با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش، امتحانات دوره اول و دوم متوسط براساس زمان بندی اعلام شده برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مجازی شدن مدارس و دورکاری ادارات در اصفهان و برخی شهر‌های استان در روز شنبه اول بهمن خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: درپی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده‌ها در روز‌های گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم گردید، با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هـای اصفهان، به نیروگاه شهید منتظری ابلاغ شد تا رفع شرایط کنونی اضطرار آلودگی هوا از مصرف سوخت مازوت خودداری کنند.

وی افرود: همچنین در این راستا کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان مصوب کرد تا کلیه دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی در روز‌های شنبه و یکشنبه غیرحضوری شوند و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه قبلی کماکان برگزار خواهد شد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: دورکاری کلیه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در روز شنبه یکم بهمن ماه در مناطق یاد شده از دیگر مصوبات این کمیته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.

وی یادآور شد: طرح محدودیت تردد خودرو‌های با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان طی دو روز آینده از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مکلف گردیدند نسبت به انجام نظارت‌های لازم و اتخاذ تمهیدات به منظور خاموش نمودن سیستم‌های گرمایشی به منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: عدم تردد اتوبوس‌های دودزا و فرسوده و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر‌ها از مصوبات این کمیته و بر عهده شهرداران استان است همچنین فعالیت تمامی واحد‌های صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا ازجمله واحد‌های تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و بصورت موقت تعطیل اعلام شد. مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهر‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

شیشه‌فروش توصیه کرد: شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضا‌های باز و هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهر‌ها درصورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین