کد خبر: ۸۲۰۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
وزیر خارجه گفته اروپایی‌ها اظهار داشتند که دنبال اجرای این قطعنامه نیستند

احتمال خروج ایران از NPT در صورت اصلاح نشدن موضع اروپا

وزیر امور خارجه درباره گفتگو‌های خود با مقامات اروپایی در خصوص قطعنامه پارلمان اروپا علیه سپاه اظهار کرد: «با توجه به گفتگو‌هایی که با آقای بورل و رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا داشتم، آن‌ها اظهار داشتند که دنبال اجرای این قطعنامه نیستند.»
احتمال خروج ایران از NPT در صورت اصلاح نشدن موضع اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در خصوص اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: پارلمان اروپا تصمیم احساسی گرفته است و عقلانیت بر کسانی که این کار را انجام دادند و بر جلسه‌ای که این تصمیم را گرفته، حاکم نبوده است.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: ما از ماه‌ها قبل تلاش‌هایی را داشتیم که اتحادیه اروپا مسیر و دیدگاه خودش را اصلاح کند، نتیجه و خروجی کار این شد که آن‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که در اتحادیه اروپا این موضوع مطرح نشود چراکه مصوبات شورای وزیران اتحادیه اروپا برای خودشان الزام‌آور است، اما آن‌ها در سطح پارلمان اروپا برای اینکه یک نمایشی اجرا کنند، این قطعنامه را تصویب کردند.

وی یادآور شد: اقدام امروز مجلس و طرحی که دولت را ملزم و در عین حال نیرو‌های نظامی اروپا را به عنوان ارتش تروریستی قلمداد می‌کند، یک اقدام مقابله‌ای است. البته در شکل آرایش نظامی نیرو‌های نظامی منطقه نیز تغییرات عمیقی دارد و تأثیرات مهمی را خواهد داشت.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: با توجه به گفتگو‌هایی که با آقای بورل و رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا داشتم، آن‌ها اظهار داشتند که دنبال اجرای این قطعنامه نیستند و قطعنامه صرفا بیان احساسات بخشی از نمایندگان پارلمان اروپاست.

وزیر خارجه ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که خروج ایران از NPT با اخراج بازرسان آژانس جز رفتار‌های تقابلی ایران خواهد بود، گفت: تعداد اندکی از رهبران سیاسی اروپا هیچ تجربه در حوزه دیپلماسی ندارند و امروز تنها در رأس دستگاه دیپلماسی قرار گرفتند از جمله وزیر خارجه آلمان، لذا اگر آن‌ها در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را اصلاح نکنند، هر احتمالی متصور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین