کد خبر: ۸۲۰۵۷۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
آفتاب‌نیوز در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد

تعرض به نوجوان فوتبالیست مشهدی؛ نفوذ "پدوفیل‌ها" در ورزش ایران چقدر است؟

موضوع تعرض به چندین نوجوان در فوتبال پایه شهر مشهد و شکایت خانواده‌ها با دستور وزیر ورزش برای پیگیری مسئله، ابعاد جدیدی پیدا کرد. برخی رسانه‌ها به نقل از یک مدیر رسانه‌ای ورزشی نوشتند که این نوجوانان تحت فشار روانی زیادی بوده و از افشای مسئله واهمه داشته اند.
تعرض به نوجوان فوتبالیست مشهدی؛ نفوذ
آفتاب‌‌نیوز :

مسئله تعرض و آزار و اذیت نوجوانان و نونهالان حاضر در باشگاه‌های ورزشی به ویژه فوتبال، به خبری پرتکرار در رسانه‌ها بدل شده است که هر از چندی به تیتر خبر ورزشی روز تبدیل می‌شود. برخی کارشناسان در سال‌های اخیر خواهان آن شده‌اند که میزان و گستره نفوذ منحرفین جنسی و پدوفیل‌ها در مراکز آموزشی و ورزشی مورد بررسی ملی قرار گیرد و در این زمینه چاره‌جویی‌های لازم انجام شود، با این همه، این مبحث پس از فراموشی در رسانه‌ها، هر بار به محاق می‌رود. به نظر می‌رسد که مسئولین ورزش کشور نیز چندان علاقه‌ای به واکاوی این مسئله حساس ندارند.

محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آفتاب‌نیوز اظهار کرد: ما نیز از طریق رسانه‌ها از این مسئله خبردار شده‌ایم، بدون شک از مسئولین مربوطه خواهیم خواست تا جهت ارائه توضیحات در خصوص چند و چون موضوع و صحت یا نادرستی آن در مجلس حاضر شوند. بحث ترویج اخلاق و مسائل اخلاقی در ورزش بار‌ها در جلسات مختلف فراکسیون ورزش مجلس و مسئولان ورزشی مورد بحث قرار گرفته است، در جلسه با مسئولین صداوسیما نیز این بحث را مطرح کردیم، در زمینه مسائل اخلاقی در ورزش نباید هیچگونه مماشاتی به خرج داد. قطعاً با متخلفین و مرتکبان اعمال شنیع اخلاقی نیز باید قاطعانه برخورد کرد، این افراد علاوه بر مجازات قضایی باید به صورت کامل از صحنه ورزش کشور ترد شوند.

وی افزود: یکی از مسائل مورد بحث در جلسه آتی با مسئولان در فراکسیون می‌تواند بررسی میزان عمل به وظایف مسئولین ورزشی مربوطه در این رخداد باشد، یعنی مجازات مرتکبان کافی نیست و اگر یک مسئول دولتی ورزش نیز در نظارت بر باشگاه‌ها و آکادمی و آموزشگاه‌های ورزشی، دچار سهل‌انگاری و ترک فعل شده، قطعاً باید مورد بازخواست و مجازات قرار گیرد. ما برای همین دنبال تصویب قانون باشگاه‌داری در مجلس هستیم تا هر شخصی نتواند بدون مجوز و تایید صلاحیت برای خودش، تیم، باشگاه و آکادمی ورزشی تاسیس نمایید.

تخلفات اخلاقی هم باندی‌ها نادیده گرفته می‌شود

علی پورکیانی رئیس سابق هیئت فوتبال استان خوزستان و از مدیران ورزشی کشور نیز در اینباره به آفتاب‌نیوز گفت: متاسفانه تمام توجه مدیران فوتبال کشور تنها معطوف به لیگ برتر است و با توجه به عدم نظارت و دلسوزی برای فوتبال پایه، شاهد چنین بی‌اخلاقی‌های در این حوزه هستیم. این در حالی است که اساس و فونداسیون فوتبال هر کشوری همان فوتبال پایه است و همه چیز از آکادمی‌ها و باشگاه‌های آموزشی نوجوانان و کودکان آغاز می‌شود. سستی در نظارت و عدم توجه در فوتبال پایه مسئله جدیدی نیست، در ورزشی که به صورت باندی اداره می‌شود بسیار طبیعی است که تخلفات اخلاقی مدیر، مسئول فنی یا مربی هم باندی نادیده گرفته شود و یا حتی لاپوشانی گردد.

محمود سالارکیا، رئیس سابق کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس هم ضمن تاکید بر ابعاد حقوقی این عمل مجرمانه به آفتاب‌نیوز گفت: مردم ما کاملاً حق دارند که بر روی چنین اخباری حساس باشند، ما برای برخورد با اینگونه جرائم حتماً قوانین خوبی داریم، باید ضعف‌ها را در زمینه اجرا جستجو کرد، این مهم است که کلیه موسسان و فعالان در زمینه باشگاه‌داری و آموزش ورزش پایه تایید صلاحیت شوند و همچنین صلاحیت ذاتی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد، نهاد تشخیص دهنده صلاحیت و صادر کننده مجوز هم در برابر این تشخیص و صدور مجوز پاسخگو باشد. البته ان‌شالله حتماً این مسائل موردی است و شایع نیست، اما برخورد عبرت‌آموز با چنین پرونده‌های موردی هم می‌تواند خاصیت بازدارندگی داشته باشد و به تصفیه و تطهیر ورزش کمک نمایید. خانواده‌ها جگرگوشه و فرزندشان را با هزار امید به یک آکادمی و باشگاه می‌فرستند، چنین حادثه‌ای می‌تواند اثرات ویرانگر روحی و روانی بر جای بگذارد، اشد مجازات عاملان حتماً موجب خرسندی مردم و ارتقای ورزش کشور می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
محمدشریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
6
4
حیف که جای فوتبالیست در زندان نیست....
وگرنه همشون رو باید می انداختند زندان....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
2
15
تورم و گرانی فساد نبود امنیت خدایا چقدر صبوری میکنی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1
25
اگر چند سال پیش با آن مورد و کیس مشهور بدون ملاحظه کاری و با قاطعیت برخورد می شد، شاید امروز دیگر شاهد بروز اتفاقی مشابه نبودیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1
17
بسیار بسیار باعث تاسف و ناراحتی است که این اتفاق تلخ در تیم ورزشی با نام «نمازگزاران مساجد مشهد» رخ داده است. تیمی که در هیئت فوتبال خراسان هم ثبت نشده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
6
13
متهم تجاوز به کودکان در مدرسه فوتبال مشهد: شایعه سازی آمریکایی هاست تا چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را خراب کنند!!!!!
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
23
4
اگر راست باشه آفتاب و غرب گرا ها باید خوشحال باشند .
چون غرب هم با همجنس بازی موافق هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1
9
نفوذ خیلی زیاده در کلاس های آموزشی دیگر هم زیا است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
2
20
به قول ماله کشان تو آمریکا و اروپا هم این اتفاقها میوفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
2
27
وقتی دانسته سعید طوسی را آزاد می‌کنید چه انتظاری دارید بقیه هم فکر می‌کنند...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
2
20
کار امریکاست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین