کد خبر: ۸۲۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

نحوه تامین درآمد‌های مالیاتی دولت در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان امور مالیاتی نحوه تامین درآمد‌های مالیاتی دولت در سال آینده را تشریح کرد و گفت: ۴۰ درصد افزایش درآمد‌های مالیاتی از محل افزایش تولید و افزایش قیمت کالا‌ها از طریق دریافت مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود و ۶٠ درصد مابقی از محل شناسایی مؤدیان جدید و فرار‌های مالیاتی تامین خواهد شد.
نحوه تامین درآمد‌های مالیاتی دولت در سال ۱۴۰۲
آفتاب‌‌نیوز :

داوود منظور در حاشیه آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران درمورد نحوه افزایش درآمد‌های دولت از محل مالیات درحالی که اعلام می‌شود نرخ مالیات کاهش خواهد یافت؟ توضیح داد: بخشی از افزایش وصول مالیات به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و ناشی از افزایش قیمت‌هاست. یکی از درآمد‌های مهم مالیاتی، بحث ارزش افزوده است. مالیات ارزش افزوده یعنی ۹ درصد روی قیمت کالاها؛ وقتی قیمت کالا افزایش یابد خود به خود درآمد‌های مالیاتی در محل ارزش افزوده نیز افزایش می‌یابد. پس بخشی از افزایش درآمد‌های مالیاتی ناشی از افزایش قیمت‌هاست.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر همه تولیدکنندگان در حال خروج از رکود هستند و افزایش تولید خواهند داشت. متناسب با این میزان رونق اقتصادی که ایجاد می‌شود و به دنبال آن ارزش افزوده سایر بخش‌ها و درآمد‌های مالیاتی مشمول آن‌ها را بهتر می‌کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: این دو عامل می‌تواند حدود ۴٠ درصد افزایش درآمد‌های مالیاتی ما را تامین کند و ۶٠ درصد مابقی از محل شناسایی مؤدیان جدید و فرار‌های مالیاتی تامین می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین