کد خبر: ۸۲۰۷۱۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
بساط گستری بیشترین معضل ایستگاه‌های پرتردد مترو

افزایش ورود مردان به واگن‌های زنان در مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: با وجود مشکلات مختلف کار ناایمن در متروی تهران انجام نمی‌دهیم.
افزایش  ورود مردان به واگن‌های زنان در مترو
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود درستی در نشست خبری امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اورهال قطار‌های مترو گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران حدود ۲۴ سال است که خدمات جابه‌جایی مسافر را در شهر ارائه می‌کند. در تمام این ایام دیده شده یک سیل صعودی در ارائه این خدمات داشته باشیم و در حال حاضر روزانه ۲۱۶۰ حرکت داریم که در مجموع ۵۴ هزار کیلومتر به صورت روزانه پیمایش انجام می‌شود این در حالی است که کل مرز‌های آبی و خاکی کشور کمتر از ۹۰۰۰ کیلومتر است. در این حرکت‌ها احتمالا نواقص و مشکلاتی وجود دارد که موجب بروز مسائلی می‌شود، اما سعی می‌کنیم خدمات خود را بدون مشکل و خطا ارائه کنیم و بدین ترتیب جزو مجموعه‌هایی هستیم که بالاترین رضایتمندی را داریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در خصوص موضوع حضور دستفروش‌ها و بساط گستران در مترو اظهار کرد: بساط گستری در ایستگاه‌های ما آن‌ها را از نظم خارج می‌کند. حدود ۱۰ تا ۱۲ ایستگاه که تردد زیادی دارند بساط گستری در آن‌ها بیشترین معضل را ایجاد می‌کند، لذا اگر در این ایستگاه‌ها موضوع را حل کنیم می‌توان گفت که مشکل به طور کامل حل می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا در ایستگاه محمدیه تا پایان بهمن‌ماه این طرح در آن اجرا می‌شود که اگر بازخورد درستی بگیریم و پیش بینی‌های ما درست باشد، در سایر ایستگاه‌هایی که دستفروشان تردد بالایی دارند این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد. یقینا بساط گستری روی سکو‌ها باید جمع شود و موضوع کم کردن بساط گستری قسمتی از پکیج نظم و انضباط ما در مترو است.

درستی افزود: دستفروشی جرم نیست قطعا مساله‌ای نیست که با حالت قهری با آن برخورد کنیم، ولی حرف درست این است که دستفروش نباید مزاحمتی برای مسافر ایجاد کند که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد. قرار نیست که با دستفروشان برخورد کنیم یا آن‌ها را بیرون کنیم، اما باید نظم و ساماندهی در این موضوع حاکم شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در خصوص روند نگهداشت پله برقی‌ها در خطوط مترو اظهار کرد: روزانه پله برقی‌ها مورد رصد قرار می‌گیرند و گزارش‌گیری انجام می‌شود، اما ادبیات ما برای خرابی پله‌برقی‌ها با یک مسافر عادی متفاوت است. مسافر در لحظه‌ای که می‌رسد احتمال دارد پله‌برقی برای مدت محدودی خاموش باشد، اما ما به پله‌برقی خراب می‌گوییم که در یک روز کاری از شروع تا پایان ساعت کاری در سرویس نباشد.

به گفته وی، اگر پله‌ای دو تا سه ساعت خارج از سرویس باشد در آمار ما گنجانده نمی‌شود. در حال حاضر در ایستگاه تجریش پله برقی ۱۱ روز است که خاموش است که در حال اورهال آن هستیم. در ایستگاه شریعتی نیز پله برقی شش روز است که خاموش است. همچنین سه روز یک پله برقی در ایستگاه میرزای شیرازی و یک پله برقی هم در ایستگاه نبرد ۲ روز خاموش است. بی‌تردید رفع مشکل پله برقی‌ها ربطی به تحریم‌ها ندارد؛ اما نصب برخی از تجهیزات ما تغییر کرده است و تامین قطعات به دلیل این تغییر نصب سخت شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات حوزه فروش بلیت مترو اشاره کرد و افزود: در حوزه بلیت مشکلاتی داریم که با برنامه ریزی‌های انجام شده از اوایل سال آینده مشکلات به حداقل می‌رسد و به نرم معقولی دست پیدا می‌کنیم. ما در حال حاضر نقد فروشی نداریم که این مشکل ماست و هر کسی هم که به ما رجوع می‌کند دوستان اجازه می‌دهند که از گیت‌ها عبور کنند.

درستی ادامه داد: همین امروز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ سیستم بلیت فروشی ما دچار مشکل شده که گیت‌ها را باز کرده‌ایم. در حالیکه حمل و نقل عمومی زیرساختی است که یارانه دریافت می‌کند، لذا از این شرکت نمی‌توان انتظار سوددهی داشت بلکه ما باید خدمات عمومی ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در خصوص موضوع تکدی‌گری در مترو نیز گفت: بعضا تکدی‌گری مورد پذیرش نیست، ولی برخی این افراد گا‌ها چیزی برای فروش دارند که شکل موضوع به سمت دستفروشی می‌رود ما نیز از بروز چنین اتفاقاتی در مترو بیش از مسافران در رنج هستیم.

وی در خصوص پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مبنی بر نیم بها شدن و یا رایگان شدن نرخ بلیت مترو در روز‌های آلوده گفت: زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این موجود وجود دارد، اما تصمیمات دستگاه‌های مختلف باید از مجرای قانونی وارد مترو شود. در شورای اسلامی شهر تهران برای برخی از این موارد از پیش تصمیماتی اتخاذ شده، اما در خصوص مواردی شبیه این، شهردار تهران با ساختار قانونی مجاز به انجام این کار است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پاسخ به ایسنا در خصوص اورهال ایستگاه‌های مترو و همچنین ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان در قطار‌های مترو نیز گفت: در خصوص ابنیه ایستگاه‌ها ما فقط در حد نگهداری کار را انجام می‌دهیم البته تجهیزات ثابتی همچون پله برقی‌ها مداوم در حال اورهال هستند، اما در مورد ابنیه در حد نگهداشت تلاش و هزینه می‌کنیم و این کار در دستور قرار گرفته است.

درستی ادامه داد: درباره واگن‌های مخصوص بانوان ما کار فرهنگی انجام می‌دهیم گا‌ها برخورد به شکل تذکر ارشادی را انجام می‌دهیم، ولی ما یک شرکت خدماتی هستیم و ارگان‌های دیگر در حوزه نظم و امنیت به ما کمک می‌کنند و چنین مساله‌ای را باید به کمک آن‌ها انجام دهیم قطعا برای این موضوع باید از اهرم فرهنگ سازی بهره گرفت، ولی بی‌تردید اخیرا ورود آقایان به این واگن‌ها بیشتر شده است.

وی گفت: از هفت واگن قطار‌ها سه واگن به خانم‌ها اختصاص داده شده و چهار واگن برای همه، لذا به نظر من امکان اضافه کردن واگن ویژه بانوان منطقی نیست، ولی باز هم این موضوع را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود که میزان تردد آقایان بیشتر است یا خانم‌ها.

درستی تاکید کرد: آقایان خودشان نباید وارد واگن بانوان شوند اگر آقایان این تردد را انجام می‌دهند کم لطفی می‌کنند، ولی ما نیز به سهم خود برای اصلاح این فرهنگ تلاش می‌کنیم.

وی درباره حضور دستفروشان در مترو بار دیگر تاکید کرد: خط قرمز ما ایجاد مزاحمت برای مسافران است و باید این موضوع را طوری ساماندهی کنیم که تردد‌ها خیلی خوب انجام شود. حتما موضوع دستفروشان ایجاد مزاحمت بوده که تبدیل به مساله شده و ما به دنبال حل این موضوع خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در خصوص تامین قطعات در مترو نیز ادامه داد: در مترو مشکلات درون خانوادگی است که باید نسبت به حل و فصل آن‌ها اقدام کنیم. انبار خالی یا پر نباید باعث برهم خوردن آرامش مسافران شود. قطار‌ها امروز با وجود برخی مشکلات همگی ایمنی لازم را دارند و ما کار پرریسک نمی‌توانیم انجام دهیم. تلاش می‌کنیم خدمات‌مان به لحاظ کیفی و کمی پایین نیاید و به هیچ عنوان کار ناایمن انجام نمی‌دهیم.

درستی ادامه داد: در خصوص اجرای طرح‌های مختلف در مترو همچون طرح اتاق‌های مادر و کودک حتما موضوع را دنبال می‌کنیم و این موارد از دستور کار ما خارج نشده است. در خصوص ورود دوچرخه به مترو نیز در خط پنج در روز‌های پنجشنبه و جمعه در ایستگاه‌های منتهی به دریاچه خلیج فارس حمل دوچرخه را داریم.

وی درباره شعارنویسی در اماکن مترو نیز اظهار کرد: در مترو نیز همانند سایر نقاط شهر گا‌ها شعارنویسی انجام می‌شود، ولی همکاران ما در خطوط مختلف و ایستگاه‌ها در کمترین زمان ممکن این شعار‌ها را پاک می‌کنند و آثار آن را از بین می‌برند. البته در حال حاضر این موضوع تقریبا به صفر رسیده است. در مورد خسارت به مترو در ایام وقوع اغتشاشات نیز عدد خسارت‌ها خیلی زیاد نبوده تعدادی دوربین از دست دادیم و خسارت‌های جزئی به واگن‌ها وارد شد که به لحاظ ریالی عدد پایینی بوده و نسبت به جایگزینی آن‌ها نیز اقدام کرده ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
9
9
خواهش میکنم پیگیری کنید به خدا قسم چند روز پیش تو واگن زنها روبه رو ۵ تا مرد نشسته بود به خدا قسم شرمم می‌شود چشم به چشمشون میخورد اکانت به اسم خودم نیست من یه خانم هستم ازتون خواهش میکنم پیگیری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
8
6
اجازه حرکت به قطارهایی که اقایان وارد واگن بانوان می شوند ندهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
5
7
دخترها زنان همش توی واگن مردان هستند ما جا نمیشیم ماهم میریم واگن زنها چاره ای نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
3
10
وقتی زنها میان تو مردها خب منتظر هین کار هم از طرف مره باشن، تازه مگه مسجده که زنانه مردونه می کنید
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
2
3
به نظرم چون ورودی و خروجی مترو انتهای سالنهای مترو اقایون برای اینکه زودتر عبور کنن میان سمت خانمها شاید بهتر باشه واگنهای وسط رو به خانمها اختصاص بدن
بازدیدکننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
2
9
عیبی نداره بعضی وقتا آدم مجبوره برای اینکه همسرشو توی شلوغی جمعیت گم نکنه
خدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
15
3
تو رو خدا به داد مترو برسید زنان امنیت ندارن تا برخورد قاطع نشود اقایون وارد واگن بانوان میشوند ... از ورودی گیت ها تذکر حجاب داده شود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
5
10
یه سری برای سو استفاده این کارو میکنن، که باید جلو گیری بشه ، از این ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین