کد خبر: ۸۲۰۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
در واکنش به تحریم‌های جدید غرب علیه ایران

ایران: ناقضان حقوق بشر در اتحادیه اروپا و انگلیس را تحریم می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام اتحادیه اروپا و نیز رژیم انگلیس در خصوص اعمال تحریم علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را قویا محکوم کرد.
ایران: ناقضان حقوق بشر در اتحادیه اروپا و انگلیس را تحریم می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر کنعانی افزود: اقدام اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس نشانه ناتوانی ذهنی آن‌ها از درک درست واقعیت‌های ایران و نیز سردرگمی آنان در قبال اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

کنعانی همچنین اقدامات تحریمی اخیر اروپا و انگلیس علیه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤلان قضایی، نظامی، انتظامی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را نشانه استیصال، سرخوردگی و عصبانیت آنان از شکست فضاحت بار اخیر در ایجاد بی ثباتی در ایران به رغم تلاش‌ها و هزینه‌های سنگین دانست و افزود: البته آنان به خوبی می‌دانند که تحریم‌ها بر عزم و اراده ملت ایران برای مقابله با دخالت و توطئه‌های خارجی خللی وارد نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران حق خود برای عمل متقابل در خصوص این قبیل سیاست‌های شکست خورده را محفوظ دانسته و به زودی فهرست تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس را اعلام خواهد کرد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه‌ای با ارائه جزئیات بسته تحریمی خود، اعلام کرد که ۱۸ شخص و ۱۹ نهاد را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

همچنین وزارت خارجه انگلیس نیز روز دوشنبه اعلام کرد که نام چند فرد و نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین