کد خبر: ۸۲۰۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲

توضیح سازمان برنامه در خصوص بودجه معلولان

سازمان برنامه و بودجه در جوابیه‌ای برای آفتاب نیوز، نوشته است: دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان اعتباری معادل ۲۲ هزارو ۵۸۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده کرده است.
توضیح سازمان برنامه در خصوص بودجه معلولان
آفتاب‌‌نیوز :

در پی بازنشر گزارشی در آفتاب‌نیوز در خصوص بودجه معلولان، سازمان برنامه و بودجه کشور جوابیه‌ای برای آفتاب نیوز ارسال کرده است.

متن کامل این جوابیه به شرح زیر است: برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر حذف بودجه معلولان، دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان اعتباری معادل ۲۲ هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده کرده است.

در جدول (۷) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در ردیف سازمان بهزیستی کشور (۱۳۱۵۰۰) اعتباری معادل ۱۸۰۰۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از اعتبار فوق مبلغ ۳۴۴۴ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان لحاظ گردیده است که نسبت به اعتبار سال گذشته (۲۸۷۰ میلیارد تومان) ۲۰ درصد رشد داشته است.

اعتبار مذکور در لایحه ۱۴۰۲ در برنامه ارائه خدمات توانبخشی ذیل ردیف سازمان بهزیستی کشور لحاظ شده است. لازم به ذکر است علاوه‌بر اعتبار فوق در برنامه مذکور اعتباری معادل ۶۶۲۱ میلیارد تومان برای اجرای مواد دارای اولویت قانون حمایت از حقوق معلولان لحاظ گردیده است. به عبارت دیگر در مجموع در برنامه ارائه خدمات توانبخشی در لایحه ۱۴۰۲ اعتباری معادل ۱۰,۰۶۵ میلیارد تومان بابت اجرایی شدن قانون حمایت از حقوق معلولان پیش‌بینی شده است.

با عنایت به موارد فوق‌الذکر برای اجرای قانون مذکور در ردیف سازمان بهزیستی کشور جمعاً اعتباری معادل ۱۰۰۶۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است به عبارت دیگر ۵۶ درصد از اعتبارات سازمان بهزیستی کشور برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان می‌باشد.

لازم به ذکر است علی‌رغم اعتبارات مذکور که در جدول (۷) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور لحاظ شده است، در تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اعتباری معادل ۴۵۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مستمری به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است که با توجه به خانوار‌های تحت پوشش، سهم سازمان بهزیستی کشور از رقم مذکور معادل ۱۵۶۵۰ میلیارد تومان می‌باشد، از رقم مذکور سهم معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور معادل ۱۲۵۲۰ میلیارد تومان می‌باشد.

بر این اساس می‌توان گفت در مجموع در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان اعتباری معادل ۲۲۵۸۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین