کد خبر: ۸۲۱۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

هواشناسی ۷ بهمن ۱۴۰۱/ سامانه جدید بارشی در راه ایران

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه جدید بارشی به کشور در هفته آتی خبر داد.
هواشناسی ۷ بهمن ۱۴۰۱/ سامانه جدید بارشی در راه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان درباره شرایط جوی کشور، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روز جمعه ۷ بهمن ماه در استان‌های کرمان، هرمزگان، برخی نقاط استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و در روز شنبه ۸ بهمن ماه در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جزایر واقع در تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از بعد از ظهر شنبه هشتم بهمن ماه سامانه بارشی جدیدی از سمت مرز‌های واقع در شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه در روز یکشنبه نهم بهمن ماه در شمال غرب، برخی نقاط غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دوشنبه و سه شنبه دهم و یازدهم بهمن ماه علاوه بر این مناطق در برخی نقاط غرب، شمال شرق و استان‌های ساحلی خزر سبب بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

ضیائیان به خبرگزاری ایسنا گفت: فعالیت سامانه فوق در روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه در نواحی ذکر شده تشدید می‌شود و در دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز جمعه هفتم بهمن ماه قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با احتمال بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که با حداقل دمای منفی ۴ و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و در روز شنبه هشت بهمن آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می‌شود که بیشترین دما ۷ و کمترین دما منفی ۲ پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: اردبیل با حداقل دمای منفی ۱۳ و حداکثر دمای ۲ درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با حداکثر دمای ۱۹ و حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.

هشدار هواشناسی برای برخی مناطق

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز و تقویت آن طی روز سه‌شنبه آینده خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، برخی مناطق استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جزایر واقع در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و فردا در برخی مناطق استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جزایر واقع در تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدید از سمت مرز‌های واقع در شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

این سامانه بارشی روز یکشنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب غرب، شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر باعث بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی روز سه‌شنبه در مناطق ذکر شده تشدید می‌شود. همچنین طی ۲ روز آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با احتمال بارش پراکنده و صاف تا کمی ابری و غبارآلود برای شب پیش بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت به ترتیب ۴ و منفی یک درجه خواهد بود.

توصیف سامانه: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۰۷

زمان پایان: عصر جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۰۷

نوع مخاطره: وزش باد حداکثر ۳۲ نات، افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر در نواحی فراساحل.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۰۷: نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

اثر مخاطره: خسارت به شناور‌های سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع آوری تور‌های صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین