کد خبر: ۸۲۱۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

ژاپن صادارت تجهیزات پزشکی و کشف مواد منفجره به روسیه را ممنوع کرد

توکیو امروز (جمعه) از ممنوعیت صادارت دارو، تجهیزات پزشکی، واکسن و وسایل و مواد هسته‌ای و تجهیزات کشف مواد منفجره به روسیه خبر داد.
ژاپن صادارت تجهیزات پزشکی و کشف مواد منفجره به روسیه را ممنوع کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ارتباط با وضعیت بین‌المللی پیرامون روسیه و همچنین همکاری با تلاش‌های بین‌المللی برای حل مشکلات و برقراری صلح، دولت ژاپن تصمیم گرفته تا بر صادرات کالاهایی که می‌تواند در تقویت قدرت نظامی روسیه اثر بگذارد، ممنوعیت وضع کند. این اقدامات از سوم فوریه ۲۰۲۳ اجرایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این لیست شامل تجهیزات و مواد هسته‌ای، تجهیزات پردازش رادیواکتیو، تجهیزات اکتشاف نفت و گاز، باتوم، واکسن‌ها، کالاهای پزشکی، تست‌های پزشکی، پودرهای اثرانگشت، گاز اشک آور، دزیمترها، مواد منفجره، ماشین‌های ایکس ری، تجهیزات برای تولید موارد کامپوزیتی، ژنراتورهای پرتابل برق، ربات‌ها، سکوهای حفاری و سایر مواردی می‌شود که می‌توان برای اهداف نظامی مانند مواد خام، مواد شیمیایی سمی و سایر کالاها استفاده کرد.

پیش از این، وزارت خارجه ژاپن تحریم‌های جدید علیه روسیه از جمله مسدود کردن دارایی‌های ۲۲ فرد و سه شرکت، ممنوعیت صادرات به ۴۹ نهاد روسی و ممنوعیت صادرات اقلام دو منظوره را اعلام کرد که می‌تواند به توسعه ظرفیت نظامی مسکو کمک کند.

در وبسایت وزارت خارجه ژاپن آمده است: اقدامات مسدود کردن دارایی‌های روسیه که امروز اعلام شده برای افراد و نهادهای فدراسیون روسیه شامل ۲۲ فرد و سه نهاد لازم الاجرا خواهد بود و همچنین افرادی که به صورت مستقیم در الحاق شبه جزیره کریمه و شهر سواستوپل یا بی‌ثباتی بخش شرقی اوکراین دخیل هستند و همچنین افراد مناطق شرقی و جنوبی اوکراین که مستقیما درگیر در این اقدام هستند و شامل ۱۴ نفر می‌شوند، در نظر گرفته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین