کد خبر: ۸۲۱۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
یک مسئول:

قزوین رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری در کشور را کسب کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آخرین پایش‌های صورت گرفته از مرکز آمار ایران، قزوین رتبه دوم را در کاهش نرخ بیکاری کشور کسب کرده است.
قزوین رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری در کشور را کسب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

عین‌الله کشاورز ترک اظهار کرد: با کمک دستگاه‌ها و نهادهای اشتغال‌زا، در راستای تحقق تعهدات اشتغال سال ۱۴۰۱، بر اساس آخرین پایش‌های صورت گرفته از مرکز آمار ایران، قزوین رتبه دوم را در کاهش نرخ بیکاری کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: براساس آمار نرخ بیکاری استان قزوین در پاییز سال ۱۴۰۱ رقم ۵.۸ درصد بوده و استان حائز رتبه دوم کشور در پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در دولت مردمی سیزدهم، افزود: طبق دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به‌منظور تشکیل قرارگاه اشتغال در هر استان، قرارگاه اشتغال استان قزوین باهدف نظارت بر طرح‌ها و اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد به‌صورت میدانی و حضوری تا ۲۰ اسفندماه به‌طور جدی اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: سامانه رصد، پایش و نظارت بر اشتغال یکی از مهم‌ترین شاخص‌های نظارت بر اشتغال است که بر اساس آن تمام اقداماتی که دستگاه‌ها و نهادها در حوزه اشتغال انجام می‌دهند در این سامانه ثبت می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این مسئول در پایان گفت: کاهش نرخ بیکاری از اولویت‌های این دستگاه است که در سال آتی نیز به‌صورت جدی پیگیری و از دستگاه‌های اشتغال آفرین حمایت خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین