کد خبر: ۸۲۱۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
یک دندانپزشک:

ساختار دندان نباید به بهای زیبایی، آسیب ببیند

دندانپزشک و متخصص جراحی لثه، گفت: درمان‌های زیبایی برای دندان‌هایی که از رنگ و شکل نرمال برخوردار هستند، توصیه نمی‌شود زیرا ساختار دندان نباید به بهای زیبایی آسیب ببیند.
ساختار دندان نباید به بهای زیبایی، آسیب ببیند
آفتاب‌‌نیوز :

راحله اخوان‌رسول‌زاده، اظهار کرد: درمان‌های زیبایی مثل کامپوزیت و لمینت، نیاز به آماده‌سازی و تراش مقداری از بافت دندان (هر چند جزئی) دارند و برای دندان‌هایی با رنگ و شکل مناسب که به طور منظم در داخل دهان قرار گرفته‌اند، توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه لمینت و کامپوزیت دندان از جمله راه‌کارهای زیبایی دندان‌ها در دندانپزشکی هستند، افزود: این دو روش، روکشی نازک ‌به رنگ دندان هستند که به جلو دندان وصل می‌شوند و انواع مشکلات آن را برطرف می‌کنند.

اخوان‌رسول‌زاده، لمینت و کامپوزیت را جزو درمان‌های ترمیمی - زیبایی دندان‌ها عنوان کرد و گفت: در بسیاری از افراد مثلا در افرادی که دچار بدشکلی، بدفرمی و بدرنگی دندان‌ها هستند، این درمان‌ها مفید است.

وی خاطرنشان کرد: در افرادی که به علت فلوئوروزیس دندانی ناشی از فلوئور اضافی موجود در آب آشامیدنی دچار تغییر رنگ دندان‌ها شده‌اند یا دندان‌های آنها دچار بدرنگی و سائیدگی شدید است، درمان‌های ترمیمی - زیبایی اعم از لمینت و کامپوزیت که می‌تواند به اصلاح شکل و رنگ دندان‌ها کمک کند، توصیه می‌شود.

این دندانپزشک با اشاره به اینکه هر یک از درمان‌های لمینت و کامپوزیت دارای مزایا و معایبی هستند، افزود: لمینت از استحکام بالاتری برخوردار است و زیبایی بیشتری را القا می‌کند ولی قیمت آن نسبت به کامپوزیت بیشتر است و اگر دچار شکستگی یا لب‌پریدگی شود، قابل ترمیم نخواهد بود و آن واحد لمینت به کلی باید تعویض گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین