کد خبر: ۸۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۲

به یاد آقای خنده ایران

يادی از منوچهر نوذری در سومين سال درگذشت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروز سالروز سومين سال درگذشت مرحوم منوچهر نوذری است(16 آذر ماه)؛ هنرمندی كه همواره با عبارت «به نام يگانه‌ عالم» سخن خود را آغاز می‌كرد و بعدها با نام «آقای خنده ايران» شهرت يافت.

به گزارش سرویس هفت و هنر  آفتاب به نقل از ايسنا، مرحوم منوچهر نوذری در سال 1315 در تهران متولد شد. بازيگر تئاتر، سينما، راديو و تلويزيون ايران كه از او به عنوان بنيان گذار هنر دوبله در ايران نام می‌برند، بيش از نيم‌قرن در اين حيطه‌ها به فعاليت پرداخت و برنامه‌های «صبح جمعه با شما» و «مسابقه هفته» او سال‌ها از پر طرفدارترين كارهای تلويزيون و راديو به شمار می‌آمد.

او فعاليت هنری خود را در سال 1332 آغاز کرد. در روزهای پايانی زندگی اين هنرمند در بيمارستان اين گونه از او نقل شده‌است: «من اولين كسی بودم كه در تلويزيون ايران مقابل دوربين رفتم و گفتم نام جعبه‌ای كه تصوير من را در آن می‌بينيد تلويزيون است‌».

مرحوم نوذری در اواخر عمرش مدتی هم اجرای برنامه‌ «صندلی داغ» را بر عهده گرفت؛ از آخرين کارهای او هم می‌توان به برنامه‌ای راديويی با عنوان «پنج‌شنبه شنيدنی» اشاره كرد.

منوچهر نوذری فعاليت خود را در عرصه‌ سينما در سال 1338با فيلم‌هايی مانند «امير ارسلان نامدار» آغاز كرد و در ادامه در فيلم‌های «گوهر شب چراغ»، «خيالاتی»، «کوچه‌ اقاقيا» ، «عصای پير»، «باجناق‌ها»، «چند می‌گيری گريه كنی» و «تهران ساعت بيست» به ايفای نقش پرداخت.

او از اواسط مهر ماه 84 به دليل عوارض قلبی، كليوی و ديابت بين خانه و بيمارستان در رفت‌ و آمد بود از اويل آذر ماه به دنبال عفونت كليوی دربخش دياليز بيمارستان مدرس بستری شد.

طی دو سال گذشته اهالی راديو هر سال شانزدهم آذر ماه را به ياد مرحوم منوچهر نوذری گرامی داشته‌ و اعلام كرده‌اند كه جای او در بينشان همواره خالی است؛ اهالی صدا امسال نيز به ياد او خواهند بود و بر اين اعتقاد كه «منوچهر نوذری تكرارناشدنی است» تاكيد خواهند كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۷
0
0
خداوند رحمتش كند
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۷
0
0
روحش شاد و يادش گرامي
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۷
0
0
خدايش بيامرزد. هنرمندي بااستعداد كه از ميان ما رفت.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۷
0
0
یادش بخیر و روحش شاد باد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین