کد خبر: ۸۲۱۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کیفیت هوای البرز در وضعیت اضطرار

مدیرکل محیط زیست البرز با بیان اینکه کیفیت هوای البرز در وضعیت اضطراری قرار دارد، گفت: در این شرایط نه تنها گروه‌های حساس( کودکان، افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی) نباید از منزل خارج شوند، بلکه سایر شهروندان هم باید سعی کنند ترددهای خود را به حداقل رسانده و جز در موارد ضروری فعالیت بیرون از خانه نداشته باشند.
کیفیت هوای البرز در وضعیت اضطرار
آفتاب‌‌نیوز :

مجید درگی اظهار کرد: براساس گزارش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب ۱۸۰، ۱۷۴، ۱۶۶ و ۱۶۱ است که بیانگر وضعیت اضطرار کیفیت هوا در این مناطق است.

وی ادامه داد: در این شرایط نه تنها گروه‌های حساس( کودکان، افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی) نباید از منزل خارج شوند، بلکه سایر شهروندان هم باید سعی کنند ترددهای خود را به حداقل رسانده و جز در موارد ضروری فعالیت بیرون از خانه نداشته باشند.

وی توضیح داد: مصرف میوه و سبزیجات تازه، مایعات فراوان به ویژه شیر می‌تواند تا حدی به دفع آلودگی و سموم ناشی از تنفس هوای آلوده کمک کند.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق پیش بینی صورت گرفته از اواخر امشب شاهد بارش پراکنده باران و برف در استان هستیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود که با ورود این سامانه و ناپایداری جوی، کیفیت هوا تا حدی بهبود یابد.

مدیرکل محیط زیست البرز افزود: در این شرایط جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها به صورت جدی توصیه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین