کد خبر: ۸۲۱۴۵۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کنایه روزنامه «جمهوری اسلامی» به رئیسی؛

دلار ۴۴ هزار تومانی را هم به حساب دولت روحانی می‌گذارید؟

حالا که دلار قله ۴۴ هزارتومان را هم پشت سر گذاشته است چه باید گفت؟ این را که نمی‌شود به حساب دولت دوازدهم گذاشت. کسی هم مانع نمی‌تراشد که دست‌ها برای مانع زدایی، توان دولت را می‌افزاید پس چه می‌شود و چه شده است که دلار باز بال درآورده است؟ به حساب تحریم‌ها هم که نمی‌شود سیاهه کرد موضوع را چون دوستان پیش از این فرموده‌اند که تحریم‌ها چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سهم دارد و ۸۰ درصد را به غیرت و عرضه گره زده‌اند که چون می‌گفتند روحانی نداشت، چنان شد و حالا که همه قوا به غیرت و عرضه غنی سازی شده‌اند، نباید چنین بشود.
دلار ۴۴ هزار تومانی را هم به حساب دولت روحانی می‌گذارید؟
آفتاب‌‌نیوز :

«خدا رحم کرد ما رئیس ‌جمهور نشدیم که دلار ۵ هزار تومان بشود.» رئیسی با این جمله از طرفدارانش تشویق مفصل می‌گیرد با کف و سوت. البته مربوط به سال ۱۳۹۶ می‌شود بعد از انتخابات ریاست جمهوری که ایشان در دانشگاه فردوسی مشهد به زبان آورد.

بعد از آنکه دلار در زمان دولت روحانی، پروازی بلند در پیش گرفته بود. آن حرف رئیسی جوابی بود به آنچه حامیان روحانی، سرخوش از ثبات بازار بعداز برجام می‌گفتند. حرف آن‌ها این بود که اگر رئیسی، رئیس ‌جمهور شود، دلار ۵ هزار تومان خواهد شد.

آن سال روحانی جایش را به رئیسی نداد اما خروج آمریکای ترامپی از برجام و مصائب متعدد پیامد آن کار را به جایی رساند که وقتی بعد ازانتخابات ۱۴۰۰ دولت را به رئیسی تحویل داد، دلار - به گفته واعظی، رئیس دفتر روحانی - ۲۴ تومان را رد کرده بود. آن وقت این حرف سید ابراهیم جواب می‌داد اما حالا که دلار قله ۴۴ هزارتومان را هم پشت سر گذاشته است چه باید گفت؟ این را که نمی‌شود به حساب دولت دوازدهم گذاشت. کسی هم مانع نمی‌تراشد که دست‌ها برای مانع زدایی، توان دولت را می‌افزاید پس چه می‌شود و چه شده است که دلار باز بال درآورده است؟ به حساب تحریم‌ها هم که نمی‌شود سیاهه کرد موضوع را چون دوستان پیش از این فرموده‌اند که تحریم‌ها چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سهم دارد و ۸۰ درصد را به غیرت و عرضه گره زده‌اند که چون می‌گفتند روحانی نداشت، چنان شد و حالا که همه قوا به غیرت و عرضه غنی سازی شده‌اند، نباید چنین بشود.

قصه سکه ۲۵ میلیون تومانی، از دلار هم غم انگیزتر است و مسکن و اشتغال هم دارد شانه به شانه آن قدم برمی‌دارد. با این همه آقای رئیس‌ جمهور همچنان از قطار پیشرفت می‌گوید و سرعت بالایی که دارد.

مردم که جا مانده‌اند از این قطار حتی کسانی که همه جوره به جناب رئیسی، اعتماد تام و تمام داشتند و در دو انتخابات به علاوه انتخابات خبرگان بیشترین رأی را به ایشان دادند. دوستانی از خراسان جنوبی با کلیپی طنز با وعده‌های آقای رئیس ‌جمهور شوخی کرده‌اند. با همان لهجه شیرین بیرجندی. پدر در پی اجاره خانه است تا پسرش را سر زندگی بفرستد اما مرد بنگاه‌ دار می‌گوید با رقم‌های شما فقط می‌شود در روستاهای اطراف آغل گوسفند کرایه کرد نه خانه در شهر. بعد هم راهنمایی می‌کند که وام و خودرویی که گرفته‌اید را بگذارید برای خانه و ادامه ماجرا...

ادامه ماجرا هم بیانات امیدآفرین آقای رئیسی است در برنامه‌های تبلیغاتی که با ساده دانستن حل مشکل مسکن می‌گوید: مسکن و شغل از ما، ازدواج از شما! اما سهم دولت که معلوم است می‌ماند روزگار کسانی که به وعده دولت صادق اعتماد کردند. پایان بندی کلیپ هم ناظر به وضع بازار ارز همان جمله اول مطلب است؛ خدا رحم کرد ما رئیس ‌جمهور نشدیم که دلار بشود ۵ هزار تومان!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
54
عذاب خداوند نثار ظلم کنندگان به مردم ایران باد
م.م.ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
5
50
بااحترام،همانطورکه پدرخانم محترمشان فرموده اند ایشان می خوادکارکند ولی دشمن نمی گذارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
49
ظاهرا ایشان و امثال ایشان تصور می کنند همین که مشکلات و قیمت دلار و غیره را به وضعیت تحریم گره نزنند(حداقل به صورت لفظی) کار بزرگی انجام داده اند که از دیگران ساخته نبوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
2
58
این را هم اضافه کنید که ایشان نفت بالای هشتاد و نود و حتی صد دلار هم فروخته و مشکلات کرونا مثل چند سال آخر دوره روحانی گریبانش رو نگرفته بود.تحریم هم مثل دوره ترامپ سفت و سخت نیست.و بعضا به دلیل خارج شدن روسیه از بازار رسمی نفت با ایران تا حدودی مدارا شده.
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
5
22
دولت روحانی باامضای برجام و شکستن تابوی مذاکره با امریکا سرافرازشد. برجام اختراع و دستاورد حسن روحانیه.
ولی ۴ سال دومش دیگه بیخودی بود و نباید میومد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
1
47
اون پسره بود که رو پلاکاردش نوشته بود بادمجون هم بکاری چند ماه فرصت میخواد عمل بیاد بگو بادمجونای دولت سید محرومان رو...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین