کد خبر: ۸۲۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

قالیباف در اجلاس الجزایر چه گفت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی، پیش از سفر به الجزایر، گفت: امیدوارم از این فرصت ۲ روزه، استفاده لازم را در راستای توسعه روابط و وحدت بین کشور‌های اسلامی ببریم.
قالیباف در اجلاس الجزایر چه گفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش‌از سفر به اجلاس سران مجالس کشور‌های اسلامی در الجزایر، در نشست خبری که در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد، گفت: به دعوت رئیس مجلس الجزایر، به مناسبت برگزاری هفدهمین کنفرانس همکاری‌ها بین کشور‌های سازمان همکاری‌های اسلامی به الجزایر سفر خواهیم کرد.

قالیباف افزود: ۴۵ کشور اسلامی عضو، در این کنفرانس شرکت می‌کنند و بیش‌از ۴۰ پارلمان در این کنفرانس حضور دارند و بیش‌از ۲۰ نفر از رؤسای مجالس در این کنفرانس شرکت می‌کنند و بدون شک این کنفرانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مخصوصاً که محور بحث، جهان اسلام و چالش‌های نوسازی و توسعه در جهان اسلام است.

رئیس مجلس اظهار کرد: موضوعی که به‌صورت ابتکاری در این کنفرانس مطرح خواهم کرد، جهان اسلام، هم‌بستگی برای صلح و توسعه پایدار است. طبیعتاً این فرصتی است که ما در اختیار داریم تا روابط چندجانبه با کشور‌های حاضر در این اجلاس و به‌صورت مخصوص روابط ۲ جانبه بین ایران و الجزایر، گسترش یابد و امیدوارم از این فرصت ۲ روزه، استفاده لازم را در راستای توسعه روابط و وحدت بین کشور‌های اسلامی ببریم.

مراسم اصلی اجلاس سران مجالس کشور‌های اسلامی در روز‌های ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه در محل کنفراس‌های بین‌الملی شهر الجزیره با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر رؤسای مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین