کد خبر: ۸۲۱۵۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
یک عذرخواهی ساده می‌توانست باعث شود که ماجرای مهسا امینی به اینجا کشیده نشود

ابتکار: حوادث اخیر بسیار تلخ بود/ امیدوارم افراد برای افکارشان زندان نروند/ گشت ارشاد به جوانان آسیب می‌زند

ابتکار با اشاره به وقایع اخیر در کشور خاطرنشان کرد: اگر یک عذرخواهی ساده اتفاق می‌افتاد این ماجرا‌ها پیش نمی‌آمد و اگر یک اقدام اساسی برای اصلاح امور و بهبود شرایط پیش میگرفتیم این اتفاقات رخ نمیداد. من دیگر مسوول جمهوری اسلامی ایران نیستیم و به عنوان فرد غیردولتی هستم این جوانان و مردم می‌خواهند که آن‌ها را جز فریب‌خوردگان نبینیم، این‌ها جوانانی هستند که دردمند این کشور هستند و سازندگان کشور هستند و می‌خواهند آن‌ها را درک کنیم.
ابتکار: حوادث اخیر بسیار تلخ بود/ امیدوارم افراد برای افکارشان زندان نروند/ گشت ارشاد به جوانان آسیب می‌زند
آفتاب‌‌نیوز :

ابتکار در برنامه شیوه گفت: شعار "زن زندگی آزادی" با ارزش‌های دینی فرهنگی و انقلابی ما همخوانی دارد.

معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت داوزدهم در برنامه مناظره شیوه که از شبکه چهار و با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور برگزار شد با اشاره به ۱۷ هزار زن شهید انقلاب و دفاع مقدس، گفت: یادواره این زنان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار شد. همچنین گرامی می‌دارم یاد و خاطره افرادی که در حوادث بسیار تلخ اخیر جان باختند چه از مردم و چه از افراد مدافع امنیت، و مردم ماتم‌زده و عزادار شدند و گرامی بداریم تمام کسانی را آسیب دیدند.

وی ادامه داد: امیدوارم که افراد برای دیدگاه و افکارشان هزینه ندهند و زندان نروند. هیچ زن خبرنگار، استاد، دانشجو، وکیل به دلیل حرفهایش زندان نرود و امیدوارم به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی برگردیم. آرمان‌هایی که همه در سال ۵۷ به آن وفادار بودیم و در طول زمان کمرنگ شد.

ابتکار خاطرنشان کرد: همه این‌ها مردم ایران هستند و جوانان ما هستند و باید نگاه مادرانه داشته باشیم و این جوان و دختر معترض را فرزند خودمان بدانیم همانطور که رهبر انقلاب این نگاه را دارند و شهید سلیمانی هم این دختران را فرزندان خود می‌دانستند. درست است که دشمن موجودیت ایران را بر نمی‌تابند، اما مهمترین مسئله برای انسجام داخلی و برای اینکه بتوانیم همه را کنار هم داشته باشیم این است که به نسل جوان فرصت دهیم.

وی با اشاره به وقایع اخیر در کشور خاطرنشان کرد: اگر یک عذرخواهی ساده اتفاق می‌افتاد این ماجرا‌ها پیش نمی‌آمد و اگر یک اقدام اساسی برای اصلاح امور و بهبود شرایط پیش میگرفتیم این اتفاقات رخ نمیداد. من دیگر مسوول جمهوری اسلامی ایران نیستیم و به عنوان فرد غیردولتی هستم این جوانان و مردم می‌خواهند که آن‌ها را جز فریب‌خوردگان نبینیم، این‌ها جوانانی هستند که دردمند این کشور هستند و سازندگان کشور هستند و می‌خواهند آن‌ها را درک کنیم.

ابتکار تصریح کرد:‌ ای کاش به جای من یکی از این فعالین زن منتقد را دعوت کرده بودید و اجازه می‌دادید صحبت کنند این‌ها معتقدند که حرف‌شان را بزنند و البته زمانی هم که ما در دولت بودیم تریبون خاصی نداشتیم و این امکان صدا و سیما در دولت وقت نبود، اما باید این فرصت را فراهم کنیم که گفتگو شکل بگیرد این گفتگو می‌تواند به این صورت باشد که بخش‌های علمی را شما در این برنامه دنبال کنید، اما در بخش‌های دیگر صدا و سیما باید صدای مردم شنیده شود این لازمه همدلی است ما همه سوار یک کشتی هستیم و دلم‌مان برای این کشور می‌سوزد وقتی می‌بینیم که این حوادث در کشور اتفاق می‌افتد می‌بنیم از اصول انقلاب و قانون اساسی فاصله گرفته‌ایم و برای اینکه انسجام ایجاد شود باید اصلاح کنیم و به جوانان فرصت دهیم تا اصلاح کنند برای آینده.

وی تصریح کرد: جمعیت قابل توجهی از جامعه ایرانی هستند که مطالباتی دارند که می‌خواهند شنیده شوند و لزوما هم با استاندارد‌های حاکم و غالب سازگار نباشد، اما ضروری است که جامعه ما این واقعیت‌ها را بشنود علاوه بر اینکه یک عذرخواهی ساده می‌توانست باعث شود که ماجرای خانم امینی به اینجا کشیده نشود.

وی با اشاره به شعار زن زندگی آزادی گفت: همین شعار زن زندگی آزادی با ارزش‌های دینی فرهنگی و انقلابی ما همخوانی دارد مگر آزادی از مطالبات اصلی مردم در انقلاب ۵۷ نبود مگر از موضوعات مورد تاکید امام نیست مگر ما به این راحتی می‌توانیم این آرمان‌ها را فراموش کنیم و از دست بدهیم. امروز نسل جوان و خیلی از اقشار مردم احساس می‌کنند آزادی معنای خود را در عمل از دست داده است آزادی اندیشه آزادی بیان همه مبانی ما در انقلاب بود.

ابتکار خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم تهدیدات دشمن وجود دارد و بسیار هم جدی است، اما قانون اساسی آزادی را تضمین کرده است و حقوق انسان و آنچیزی که خداوند برای انسان مقرر کرده است آزادی را تضمین کرده است بزرگان انقلاب همواره بر این ارزش‌ها تاکید داشتند. متاسفانه صدمه‌ای که برخورد‌های قهری دارد بسیار بدتر است. گشت ارشاد سال‌ها مورد انتقاد بود کارشناسان بار‌ها بار‌ها نقد کردند که این شیووه برخورد مناسب نیست و هم به روح و روان جوانان آسیب می‌زند و هم نتیجه‌بخش نیست و نمی‌توانیم مفاهیمی مانند حجاب را از طریق برخورد قهری پیش ببریم، اما عده‌ای بر طبل سختگیری می‌کوبیدند و مسائل زیادی را ایجاد کردند و حتی در دوره اخیر سخت‌گیری زیادی را ایجاد کند و فقط هم همین ماجرای اخیر نبود و اصلاح این رویکرد و نگاهی که با توجه به حقوق ذاتی انسان باشد مطالبه ما در آستانه دهه فجر است.

ابتکار با اشاره به برنامه عدالت جنسیتی گفت: در سال ۹۸ بیش از ۳۰ برنامه جامع در سطح ملی برای رسیدن به عدالت جنسیتی تدوین شد و ما این را با برش استانی پیش میبردیم و یک سامانه رصدو پایش هم داشتیم. قانون اساسی ما در تمامی شئونات اسلامی برابری را در اولویت حقوق زنان می‌داند. ما اینقدری که روی فرزندآوری تاکید کردیم باید ابتدا ملزومات آن را ایجاد کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
7
57
خير خانم ابتكار با يك عذرخواهي ساده نميتوان ... ماستمالي كرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
54
12
موانع و خرابکاری ها با همکاری اصلاح طلبان با دشمنان خارجی انجام میشود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین