کد خبر: ۸۲۱۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

افشای طرح آمریکا برای طولانی کردن جنگ یمن تا سال ۲۰۲۴

همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، رهبران افراطی حزب جمهوری خواه تلاش برای تداوم جنگ یمن تحت رهبری عربستان را آغاز کردند.
افشای طرح آمریکا برای طولانی کردن جنگ یمن تا سال ۲۰۲۴
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب جدیدش با عنوان «هرگز یک وجب پا پس نمی‌کشیم، برای آمریکایی که عاشقش هستم می‌جنگم» درباره طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها و رخدادهای بین‌المللی و منطقه‌ای نوشته است.

به گزارش سایت الخبر الیمنی،  شبکه خبری العربیه روز جمعه ۲۷ ژانویه در گزارشی درباره کتاب جدید پامپئو نوشت: بخش قابل ملاحظه‌ای از کتاب او به تحلیل روابط ایالات متحده و عربستان سعودی اختصاص دارد و او در کتابش شاهزاده محمد بن سلمان را یکی از «بزرگ‌ترین رهبران دوران خودش» معرفی می‌کند که توانسته اصلاحات و برنامه‌های بزرگ و دامنه‌داری را پیش ببرد.

پامپئو در این کتاب به یمن نیز اشاره و در آن ایران را به ایفای نقش در یمن متهم کرده است و بر لزوم پایبندی عربستان به شرط «خروج ایران» از یمن تأکید می‌کند.

پامپئو در این کتاب به جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا حمله کرده که ابتکار عملی را برای توقف زودهنگام جنگ یمن مطرح کرد.

این اظهارات پامپئو همزمان با وجود حرف و حدیث‌ها درباره طرح مجدد ابتکارعمل کری برای راه حلی جهت پایان دادن به جنگ یمن است که این بار از سوی عمان مطرح شد و نشان می‌دهد حزب جمهوری خواه در ایالات متحده از پایان جنگ یمن قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ نگران است.

جنگ یمن برای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا که پامپئو نیز جزو آن بود، از طریق معاملاتی که با عربستان درخصوص حمایت لجستیکی و تسلیحاتی داشت، میلیاردها دلار سود به همراه داشت.

جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای هشتم نوامبر ۲۰۲۲ توانستند ۲۲۲ کرسی کسب کنند و اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند زیرا دموکرات‌ها ۲۱۲ کرسی را بدست آوردند. در صورت اعلام توقف جنگ قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، جمهوری خواهانی که به سختی توانستند در مجلس نمایندگان پیروز شوند ناکامی‌های زیادی را متحمل خواهند شد، از جمله جو بایدن، رئیس جمهوری فعلی آمریکا که در کارزار انتخاباتی خود قول داده بود جنگ یمن را متوقف کند، روی این موضوع بسیار مانور خواهد داد و از طرف دیگر عربستان تامین مالی کمپین آتی جمهوری خواهان را متوقف می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین