کد خبر: ۸۲۱۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۵

حمله هوایی به ۲۵ کامیون در مرز عراق و سوریه

منابع عراقی اعلام کردند ۶ کامیون که در حال عبور از مرز عراق و سوریه بودند هدف سه فروند موشک قرار گرفتند و این حمله توسط پهپاد‌های آمریکایی انجام گرفت.
حمله هوایی به ۲۵ کامیون در مرز عراق و سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

منابع خبری اعلام کردند: یک کاروان متشکل از ۲۵ کامیون که در حال عبور از عراق به طرف خاک سوریه از طریق یکی از گذرگاه‌های مرزی در شهر البوکمال سوریه، هدف حملات هوایی قرار گرفت.

این منابع افزودند، انفجار‌های ناشی از این حمله به حدی بود که صدای آن در شهر القائم استان الانبار در غرب عراق شنیده شد.

براساس گزارش صداوسیما؛ برخی منابع خبری عراقی اعلام کردند، شش کامیون از ۲۵ کامیونی که در حال عبور از مرز عراق و سوریه بودند هدف سه فروند موشک قرار گرفتند و این حمله توسط پهپاد‌های آمریکایی انجام گرفت.

برخی منابع خبری نیز مدعی شده اند که این کامیون ها حامل بار سلاح بوده اند.

ایرنا نیز به نقل از از روسیا الیوم، هواپیماهای ناشناس چند کامیون را در روستای «الهری» در نزدیکی شهر البوکمال واقع در مرز سوریه و عراق را هدف قرار دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد، یک پهپاد به سمت کامیون حامل مواد غذایی در مرز سوریه و عراق شلیک کرده و این حمله تلفات جانی در پی نداشته است.

شبکه المیادین نیز با اعلام خبر حمله پهپادی به یک کاروان در نزدیکی البوکمال، به نقل از منابعی گزارش داد که این کاروان حامل کمک‌های غذایی بوده است.

هشدار قبل از حمله

به گزارش ایسنا، منابع خبری سوری اعلام کردند که شامگاه یکشنبه یک کاروان خودرویی متعلق به «گروه‌های مقاومت عراقی» هنگام ورود به خاک سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

شبکه العربیه هم اعلام کرد که دست کم شش کامیون از این کاروان در بوکمال سوریه هدف موشک و راکت‌های شلیک شده از سوی هواگردهای ناشناس قرار گرفته و در آتش سوختند. منابع دیگر خودروهای منهدم شده را یک یا دو خودرو اعلام کرده‌اند.

برخی منابع، پهپادهای آمریکایی را عامل این حمله اعلام کرده‌اند و برخی نیز آن را به رژیم صهیونیستی ربط می‌دهند.

تاکنون موضع‌گیری رسمی در این باره اتخاذ نشده و گفته می‌شود که به دلیل استفاده هواگردهای مهاجم از موشک‌های اخطار قبل از هدف قرار دادن کاروان، این حمله تلفات انسانی بر جای نگذاشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین