کد خبر: ۸۲۱۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

عاملان قتل پاسدار قاسم فتح‌اللهی دستگیر شدند

عاملان قتل پاسدار قاسم فتح‌اللهی در خیابان مختاری تهران بازداشت شدند. متهمان برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
عاملان قتل پاسدار قاسم فتح‌اللهی دستگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سیزدهم دی ماه امسال، پرسنل انتظامات بیمارستان بهارلوی تهران، فوت مرد جوانی که هدف یک شلیک گلوله قرار گرفته و به این مرکز درمانی منتقل شده بود را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کردند.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه وحید ناصری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، راهی بیمارستان بهارلوی تهران شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیراندازی در جریان سرقت از خانه مقتول
تیم جنایی پس از حضور در بخش اورژانس بیمارستان با پیکر قاسم فتح‌اللهی مواجه شدند که از ناحیه پا هدف شلیک گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های ابتدایی نیز نشان می‌داد یک مرد دیگر که همسایه مقتول بوده از ناحیه پا تیر خورده و به همراه وی به این مرکز درمانی منتقل شده است.

تحقیقات ابتدایی تیم جنایی صحنه جرم حکایت از آن داشت، مقتول "قاسم فتح‌اللهی" پاسدار سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بوده که توسط فردی ناشناس در پارکینگ خانه‌اش واقع در خیابان مختاری به قتل رسیده است.

بدین ترتیب کارآگاهان، برای بررسی صحنه جرم راهی خانه ۴ طبقه در خیابان مختاری شدند و با تحقیقات میدانی پی بردند، هنگامی که مقتول در خانه خود بوده متوجه شده چراغ خانه برادرش که در آن زمان در ساختمان حضور نداشته، روشن و فرد ناشناسی در آنجا مشغول به سرقت وسایل خانه برادرش است.

در ادامه مشخص شد، مقتول بلافاصله پای در خانه برادرش گذاشته و در آنجا با سارق روبه‌رو شده است که در ادامه این سارق برای فرار از بالکن خانه پایین پریده به پارکینگ رفته است که مقتول و یکی از همسایه‌ها که از صدای درگیری از این حادثه خبر دار شده بود، برای کمک و زمینگیر کردن سارق، راهی پارکینگ شدند.

بررسی‌های بیشتر تیم تحقیق نشان می‌داد، سارق که در گوشه پارکینگ گیر افتاده بود در یک لحظه کلت کمری خود را به بیرون کشیده و یک گلوله به پا مقتول و ۲ گلوله به پا همسایه شلیک و بلافاصله از مهلکه گریخته است.

شناسایی عاملان سرقت مرگبار
پس از پایان تحقیقات با دستور بازپرس جنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و دوربین‌های مداربسته خیابان مختاری برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده هدف بازبینی قرار گرفت که مشخص شد، همدست قاتل جلوی خانه مقتول ایستاده بوده و در حال زاغ‌زنی بوده که پس از شنیده شدن صدای تیراندازی با سرعت فرار کرده است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از کشف این سرنخ مهم، تحقیقات تخصصی را آغاز کردند و با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی گسترده مخفیگاه همدست قاتل را در نظام‌آباد شناسایی کردند و خیلی زود موفق به دستگیری وی شدند.

متهم در بازجویی‌ها به جرم سرقت مرگبار با همدست خود از خانه مقتول در خیابان مختاری اعتراف کرد و آدرس مخفیگاه قاتل را در اراک در اختیار تیم جنایی قرار داد.

دستگیری قاتل قاسم فتح‌اللهی و اعتراف به قتل
همین کافی بود تا کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور بازپرس پرونده راهی مخفیگاه مرد جنایتکار در یکی از روستا‌های اراک شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های چند دقیقه‌ای قاتل را در یک عملیات ضربتی بازداشت کردند.

بررسی‌ها درباره این پرونده ادامه داشت تا اینکه صبح امروز دوشنبه دهم بهمن ماه، متهمان برای تحقیقات تکمیلی به شعبه چهارم دادسرای جنایی منتقل شدند و به قتل "قاسم فتح‌اللهی" با انگیزه سرقت از ساختمان واقع در خیابان مختاری اعتراف کردند.

با دستور وحید ناصری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، متهمان برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین