کد خبر: ۸۲۱۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

چین و ژاپن یکدیگر را به ورود غیرقانونی به آب‌های مرزی متهم کردند

گارد ساحلی چین ادعا کرد چند فروند شناور ژاپنی را از آب‌های دریای چین شرقی بیرون راند این در حالی است که ژاپن، مدعی شده است که چهار فروند کشتی چینی در چند کیلومتری ماهیگیران ژاپنی وارد آب‌های سرزمینی این کشور شدند.
چین و ژاپن یکدیگر را به ورود غیرقانونی به آب‌های مرزی متهم کردند
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی گشت دریایی چین اعلام کرد؛ روز دوشنبه چند فروند شناور ژاپنی را از آب‌های اطراف جزایر مورد مناقشه در «دریای چین شرقی» بیرون راند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «گان یو» سخنگوی گشت دریایی چین گفت: «پنج فروند شناور ژاپنی که به‌طورغیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی جزایر "دیائویو» شده بودند توسط کشتی‌های گارد ساحلی چین از منطقه بیرون رانده شدند.»

بر اساس این گزارش، چین و ژاپن مدت‌هاست که بابت جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی ادعای مالکیت دارند. چین این جزایر را «دیائویو» و ژاپن آن‌را «سنکاکو» می‌نامد.

سخنگوی گشت دریایی چین گفت: ما از ژاپن می خواهیم که فورا تمام فعالیت‌های غیرقانونی در این آب ها را متوقف و اطمینان دهد که حوادث مشابه دیگر تکرار نخواهد شد.

ژاپن، اما مدعی شد چهار فروند کشتی چینی در چند کیلومتری ماهیگیران ژاپنی وارد آب‌های سرزمینی این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» گارد ساحلی ژاپن ادعا کرد که کشتی‌های گشتی چین وارد آب‌های سرزمینی نزدیک جزایر«مینامیکوجیما» و «اوتسوریجیما» در اطراف جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی شدند. به دنبال این حادثه گارد ساحلی ژاپن وارد عمل شده و کشتی‌های چینی را مجبور به ترک منطقه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین