کد خبر: ۸۲۲۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

افشاگری رسانه عربی در مورد فساد زلنسکی

شبکه ماهواره‌ای "العربیه" گزارشی را در مورد فساد در بالاترین رده‌های قدرت سیاسی در اوکراین که زلنسکی نیز در آنها دست داشته است، به نمایش گذاشت.
افشاگری رسانه عربی در مورد فساد زلنسکی
آفتاب‌‌نیوز :

 "خانین الشولی" مجری برنامه السا (ساعت) شبکه العربیه گفت، زلنسکی، حتی قبل از فعالیت سیاسی خود، با بازی در نقش یک مبارز عدالت خواه در سریال "خادم مردم"، از فسادی که در جامعه اوکراین گسترش یافته بود به سود خود استفاده می‌کرد. مجری العربیه به عنوان یکی از اپیزودهای فعالیت‌های فاسد زلنسکی به داده‌های پرونده "پاندورا" اشاره می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وی در ادامه گفت: بر اساس این اسناد، زلنسکی از سال ۲۰۱۲ در مدیریت چندین شرکت خارجی مشارکت داشته است. او به همراه دوستان قدیمی خود که به او در ساخت فیلم "خادم مردم" در سال ۲۰۱۵ کمک کردند، در این شرکت‌ها فعالیت می‌کرده است.

العربیه یادآوری می‌کند که در میان شرکای زلنسکی، دستیار اول وی، "سرگئی شفیر" و رئیس سابق سرویس امنیتی اوکراین" ایوان باکانوف" نیز حضور داشتند. به گفته این کانال، این شرکت‌ها برای خرید آپارتمان‌های "بسیار گران" در لندن که یکی از آنها در مجاورت موزه شرلوک هلمز در خیابان بیکر قرار دارد، استفاده شده‌اند.

مجری برنامه شبکه العربیه با لبخند گفت: به نظر می‌رسد که شرلوک هلمز به طور تصادفی فساد در اوکراین را کشف کرده است.

مجری برنامه همچنین به بینندگان یادآوری کرد که در قسمتهای گذشته از ارتباط فساد زلنسکی با پسر رئیس جمهور فعلی آمریکا، هانتر بایدن نیز صحبت کرده است.

مرکز مطالعات فساد و جرایم سازمان‌یافته در سال ۲۰۲۱، با استناد به پرونده پاندورا، گزارش داد که گفته می‌شود زلنسکی از شرکت‌های آفشور برای فعالیت‌های تجاری خارج از کشور خانواده‌اش استفاده می‌کند. در این فعالیت‌ها شفیر و باکانوف نیز حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین