کد خبر: ۸۲۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۴
قشقاوی خبر داد:

حضور جلیلی در اجلاس بروکسل از طریق ویدئو کنفرانس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت خارجه گفت: «دبیر شورایعالی امنیت ملی کشور در اجلاس بروکسل حضور نخواهد داشت».

به گزارش خبرنگار سياست خارجی آفتاب، «حسن قشقاوی» سخنگوی وزارت امورخارجه كشورمان در نشست هفتگی با خبرنگاران از عدم حضور سعيد جليلی دبير شورايعالی امنيت ملی كشورمان در اجلاس بروكسل خبر داد و گفت:‌ «اين موضوع كه ايشان از طريق ويدئو كنفرانس در اجلاس شركت كنند، در دست بررسی است». 

وی با تایید نکردن ديدار جليلی و سولانا در هفته‌های آينده اظهار داشت: «ديدار معاونين جليلی و سولانا هم اگر قرار باشد برگزار شود، دبيرخانه شورايعالی امنيت ملی آن را اعلام می‌كند». 

قشقاوی اظهار داشت: «غربی‌ها و به خصوص آمريكا بايد ايران هسته‌ای را بپذيرند و تحريم و تهديد را شيوه موثری ندانست». 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تحولات اخير در غزه نيز اوضاع كنونی در غزه را يک تراژدی انسانی خواند و حوزه غزه را نقطه اوج و اولويت فعاليت حقوق بشری جهانی برشمرد. 

يكی از خبرنگاران در خصوص تهديد صورت گرفته از سوی رژيم صهيونيستی عليه ديپلمات‌های ايرانی در زاگرب به دليل نمايش كتاب ضدصهيونيستی اشاره كرد كه قشقاوی ضمن رد اين موضوع گفت: «استقبال مردم كروات از غرفه ايران بسيار خوب بوده است». 

وی همچنين درباره تلاش اتحاديه اروپا برای خارج كردن نام گروهک تروريستی منافقين از ليست گروههای تروريستی، رای دادگاه لوكزامبورگ را كاملاً سياسی و فاقد مبانی حقوقی خواند و همچنین از اقدام كانادا در ابقای نام اين گروهک در ليست گروههای تروريستی استقبال كرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین