کد خبر: ۸۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
احمد نادری، نماینده مجلس خبر داد؛

پارلمان آلمان: گروه دوستی پارلمان آلمان و ایران منحل شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- آلمان در مجلس با بیان اینکه منافع آلمانی‌ها در قطع ارتباط و درگیری با ایران نیست، گفت: در نظم چند قطبی آینده دنیا ایران به قدرت بین‌المللی تبدیل می‌شود.
پارلمان آلمان: گروه دوستی پارلمان آلمان و ایران منحل شود
آفتاب‌‌نیوز :

احمد نادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه پارلمان آلمان خواهان منحل کردن گروه دوستی پارلمان آلمان با ایران است، گفت: اخیرا از سفارت ایران در برلین یادداشتی دریافت کردیم مبنی بر اظهارنظر عده‌ای از نمایندگان پارلمان آلمان، که باید گروه دوستی آلمان و ایران منحل شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید براینکه مخالف انحلال گروه دوستی پارلمانی هستیم، ادامه داد: قرار است به زودی سفیر آلمان در تهران دیداری داشته باشیم و در این ملاقات تاکید خواهم کرد که این اتفاق راه گفتگو را می‌بندد، سیاست خارجی آلمان همیشه مبتنی بر عقلانیت پیش رفته، به ویژه در قبال غرب آسیا همکاری‌های خیلی خوبی بین پارلمان‌های اروپا مخصوصا آلمان با ایران برقرار بوده؛ همیشه دولت‌ها ارتباط داشتند و در سطوح مختلفی این همکاری‌ها از قدیم بوده است، اما به نظر ما مدتی است سیاست خارجی آلمان از عقلانیت سنتی خود فاصله گرفته و به رویکرد احساسی روی آورده که این را نشأت گرفته از سیطره حزب سبز‌ها در وزارت خارجه می‌دانیم.

این نماینده مجلس توضیحی در خصوص نظام سیاسی آلمان ارائه کرد و گفت: دولت آلمان از ائتلاف سه حزب عمده تشکیل شده و در حال حاضر حزب سبز‌ها وزارت خارجه را در دست دارند که اساسا دستورکار سبز‌ها در مورد حقوق بشر و محیط زیست بوده است.معتقدیم مدل‌های مختلف حکومتی و سیاسی مبتنی بر فرهنگ‌ها شکل می‌گیرد و یک فرهنگ نمی‌تواند ارزش‌های خاص خود را بر تمامی فرهنگ‌ها تسری دهد.

وی با اشاره به اینکه بهانه آلمانی‌ها برخورد با قانون شکنان در ایران است، بیان کرد: اگر برخورد با قانون شکنان و تروریست‌ها از نظر آن‌ها بد است؛ در فرانسه و آلمان هم باید بد باشد، چرا که آن‌ها برخورد‌های خشنی با مردم معترض داشته‌اند. اگر یک پلیس و نیروی امنیتی در آلمان کشته شده بود آیا آن‌ها اعلام حکومت نظامی نمی‌کردند؟ در ایران ۷۴ پلیس و نیروی امنیتی شهید شده چگونه آن‌ها معتقد هستند با کسی که عملیات تروریستی انجام می‌دهد و نظم عمومی را مختل می‌کند، بخورد نشود؟ اگر اروپایی‌ها یا آلمانی‌ها معتقد هستند برخورد با قانون‌شکن بد است، خودشان در سطوح داخلی این برخورد را نداشته باشند در این زمینه شاهد استاندارد دوگانه هستیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- آلمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سطح ارتباط با همتایان آلمانی گفت: پارلمان آلمان اخیرا تشکیل شده است در دیداری که با سفیر آلمان در تهران داشتم تاکید شد که در گروه دوستی پارلمانی آلمان-ایران از کسانی که مشکل هویتی دارند استفاده نشود که محقق شد، اما چون سیاست خارجی‌های آلمان در دست سبز‌ها افتاده رویکرد احساسی غالب شده است.

نادری افزود: قرار بر این بود سفری در آبان ماه صورت بگیرد، نوبت آلمانی‌ها بود که به ایران سفر کنند، اما از ما دعوت کردند به برلین برویم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال پیشنهاد و توصیه‌ای که با آلمانی‌ها داریم این است که رویکرد عقلانیت سنتی خود و منافع خود را دنبال کنند، منافع آلمانی‌ها در قطع ارتباط و درگیری با ایران نیست، ایران یکی از قدرت‌های غرب آسیا است که در نظم چند قطبی آینده دنیا به زودی به قدرت بین المللی تبدیل می‌شود، رویکرد قطع ارتباط با پارلمان ایران خلاف منافع آلمانی‌ها و اروپایی‌ها است، توصیه اکید این است منافع خود را اعمال کنند نه منافع گروه‌های فشاری که بر سیاست داخلی و خارجی فشار می‌آورند. /

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین