کد خبر: ۸۲۲۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲

اظهارات رئیسی درمورد مشکلات اینترنت، اینستاگرام، واتس اپ و اعتراضات

رئیس‌جمهور گفت: پلتفرم‌های داخلی جایگزین شدند، بنابراین وعده‌ی من به قوت خودش باقی ست.
اظهارات رئیسی درمورد مشکلات اینترنت، اینستاگرام، واتس اپ و اعتراضات
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه امشب (سه‌شنبه، ۱۱ بهمن) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، با اشاره به کسب و کار مردم در فضای مجازی، گفت: محیط اینترنت باید موجب آرامش مردم باشد و اخلال در این امر موجب گله ما هم هست. کاری که در رابطه با فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات در این دولت انجام شده قابل تقدیر است. محدودیت‌های موجود بعد از اغتشاشات اعمال شد و هیچ کجای دنیا اجازه نمی‌دهند که یک پلتفرم خارجی بستر ایجاد آشوب در کشور شود.

وی ادامه داد: بحث رفع محدودیت پلتفرم‌های خارجی یک امر فراقوه‌ای است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پیگیری می‌شود. دفاتر پلتفرم‌های خارجی باید در کشور ما پاسخگوی عملکردشان باشند و تا وقتی که پاسخگو نباشند، طبیعتاً بستر ناامنی در کشور ما ایجاد می‌شود. وزارت ارتباطات با کمک به پلتفرم‌های داخلی کمک می‌کند که دسترسی مردم به فضای مجازی کمترین مشکل ممکن را داشته باشد.

وی افزود: پلتفرم‌های داخلی جایگزین شدند، بنابراین وعده‌ی من به قوت خودش باقی ست.

رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی در مورد راهکار‌های ابراز اعتراضات قانونی مردم، گفت: بنده در هر جایی که حضور می‌یابم با دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مردم سخن می‌گویم و همواره این را به اعضای دولت نیز تأکید کرده‌ام. اتاق‌های گفتگو باید در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در کشور فعال شود و بخشی نیز باید در کشور فعال شود که این به وزارت کشور اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین