کد خبر: ۸۲۲۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

هشدار احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

رقیب سیاسی رئیس جمهور فرانسه هشدار داده است که دخالت ناتو در درگیری اوکراین می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.
هشدار احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
آفتاب‌‌نیوز :

«مارین لوپن»، رهبر فراکسیون راستگرا و افراطی جبهه ملی در پارلمان فرانسه، روز سه شنبه گفت که دخالت کامل ناتو در درگیری اوکراین می‌تواند منجر به جهان سوم شود.

به گزارش اسپوتنیک، لوپن که رقیب سیاسی امانوئئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز به شمار می‌رود، به هشدار درباره دخالت ناتو در جنگ اوکراین گفت: «تامین تدریجی تسلیحات تهاجمی احتمالاً به معنای یک جنگ یک قرنی خواهد بود.»

مارین لوپن همچنین تاکید کرد که پس از جدایی روسیه از اروپا ما شاهد شکل گیری ائتلاف‌ها و اتحاد‌های جدید هستیم، چون در حال حاضر روسیه به شریک ممتاز هند و چین تبدیل شد و این موضوع کم اهمیتی نیست.

هشدار‌ها درباره دخالت ناتو در جنگ اوکراین در حالی است که به تازگی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در ارتباط با ارسال تانک برای اوکراین از سوی کشور‌های غربی اعلام کرده است که تانک‌های جنگی تفاوت بزرگی را (در میدان جنگ) به وجود می‌آورند.

دبیرکل ناتو در مصاحبه خود با رادیو بی بی سی ۴ بر اهمیت تسریع حمایت نظامی از کی یف تاکید و ادعا کرد که انتظار می‌رود روسیه حملات جدیدی را در اوکراین آغاز کند!

«ینس استولتنبرگ» ادامه داد: تانک‌ها همچنین به آن‌ها کمک خواهد کرد تا بتوانند قلمرو خودشان را پس بگیرند، سرزمین‌های اوکراینی بیشتری را آزاد کنند و در این جنگ به عنوان یک کشور مستقل پیروز شوند! همه ما می‌دانیم که روس‌ها در حال برنامه ریزی برای حملات جدیدی هستند. مسکو در حال افزایش تولید مهمات توپخانه است و برای دستیابی به تسلیحات بیشتر از ایران و کره شمالی کمک می‌خواهد!

«ینس استولتنبرگ» اضافه کرد: مسکو بیش از ۲۰۰ هزار نیروی اضافی را برای انجام حملات جدید بسیج کرده است.

استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا متحدان و شرکای ناتو حمایت هوایی از کی یف را در نظر خواهند گرفت، گفت: تمرکز اصلی در حال حاضر بر روی پدافند هوایی بوده است و متحدان سیستم‌های دفاع هوایی زیادی را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

وی در مصاحبه‌ای جداگانه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، بار دیگر از بیانیه‌های صادره از سوی انگلیس، آلمان و سایر متحدان در مورد حمایت از تانک جنگی از اوکراین استقبال کرد.

این مقام ناتو بدون اشاره به زمان دقیق تحویل تانک‌ها گفت که آموزش پرسنل اوکراینی مدتی طول می‌کشد؛ اما او مطمئن است که این موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

این سیاستمدار در پایان سخنان خود از الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه پرسید که آیا رئیس جمهور امانوئل ماکرون می‌تواند با سازماندهی یک کنفرانس جهانی برای صلح "به دنیا بفهماند که هنوز امیدی وجود دارد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین