کد خبر: ۸۲۲۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

بهروز افخمی: برای تهیه‌کنندگی فیلم استاد استخاره کردم/ دوره "می‌تو" گذشته است!

بهروز افخمی تهیه کننده فیلم استاد می گوید این روزها دوره می‌تو تمام شده و جای آن را هشتگ "من بی‌ناموسم" گرفته است.
بهروز افخمی: برای تهیه‌کنندگی فیلم استاد استخاره کردم/ دوره
آفتاب‌‌نیوز :

نشست خبری فیلم سینمایی استاد به کارگردانی عماد حسینی و تهیه کنندگی بهروز افخمی عصر امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در این نشست خبری که اجرای آن برعهده محمدرضا مقدسیان صورت گرفت، با حضور کارگردان، تهیه کننده و هدیه حسینی نژاد و سجاد بابایی بازیگران این پروژه سینمایی برگزار شد.

در ابتدای نشست، بهروز افخمی تهیه کننده فیلم گفت: فیلم را برای اولین بار امروز به طور کامل دیدم و فکر می‌کنم فیلم گرمی است و از آن به عنوان تهیه کننده راضی هستم، حتی شنیدم کسی هم هنگام نمایش فیلم از سالن خارج نشده و این بسیار خوب است، من جایگزین مجید رجبی معمار در این فیلم بودم و کار چندانی برای فیلم نکردم.

عماد حسینی کارگردان فیلم درباره مفهوم فیلم توضیح داد: فکر می‌کنم مخاطب باید از فیلم مفهوم خاص خود را داشته باشد، اما موضوع فیلم یک موضوع جهانی است که شامل مواجه قدرت با زنان است و این مساله طی یک سال گذشته در کشور ما شنیده می‌شود و من فکر کردم که این موضوع را می‌توان با سینما به جامعه گوشزد کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اینکه چرا در ایران فیلم درباره تجاوز زیاد ساخته می‌شود، بیان کرد: مگر چند فیلم درباره تجاوز در ایران ساخته شده است، این درحالی است که در کشورهای دیگر در این باره این مساله فیلم‌های زیادی ساخته شده است. من در این فیلم سعی کردم واقعیت شخصیت‌ها را نشان دهم و معتقدم فیلم موضع خاص خود را نسبت به موضوع تعرض دارد.

حسینی در پاسخ به اینکه آیا شخصیت خاصی را برای ساخت فیلم در نظر داشت، گفت: طی سال‌های گذشته از این استادها در کشور ما زیاد شده است، حتی به من گفته بودند که این فیلم را نسازم و بسیاری از افراد در سینما تلاش می‌کردند من راضی به انصراف از ساخت فیلم شوم.

وی درباره اینکه به دنبال نقد جریان‌های فمینیستی در فیلم هست، یا خیر تاکید کرد: متن فیلم استاد یک متن اورجینال است، البته نقدهایی هم به برخی جریان‌های فمینیستی داشتیم.

وی درباره شباهت این فیلم با فروشنده ادامه داد: هرچند فیلم من و فروشنده اصغر فرهادی درباره تجاوز است اما من هیچ شباهتی بین این دو فیلم نمی‌بینم.

بهروز افخمی در ادامه نشست درباره بودجه فیلم توضیح داد: هزینه تولید فیلم کمتر سه و نیم میلیارد تومان بوده است و فکر نمی‌کنم با این فیلم بتوان فساد را در سینمای ایران برطرف کرد.

هدیه حسینی نژاد درباره بازی در نقش زنی که مورد تعرض قرار گرفته است، گفت: فکر می‌کنم کمتر خانمی باشد که یک بار از کنار چنین شرایطی رد نشده است. برای من هم موارد مشابهی رخ داده بود که تصمیم گرفتم این فیلم را بازی کنم و بازبینی در این فیلم برای من بسیار چالش برانگیز بود و فکر می‌کنم که آنقدر که من در این فیلم متأثر شدم مردان به دلیل درک متفاوت متأثر نشده باشند.

افخمی درپاسخ به اینکه دوره فیلم‌های آپارتمانی تمام شده و چرا این فیلم را ساخته‌اند بیان کرد: من خودم گفتم دوره فیلم‌های آپارتمانی تمام شده است، من برای ساخت این فیلم استخاره کردم چرا که دوره می تو تمام شده دوره هشتگ من بی ناموسم رسیده است. می‌خواستم این فیلم کمدی باشد چرا که کسی می تو را جدی نمی‌گیرد، اما در استخاره ای که داشتم وعده‌های خوبی از قرآن داشتم. ما بدون کمک هیچ نهاد دولتی موفق شدیم تا این فیلم را تمام کنیم.

سجاد بابایی بازیگر این فیلم گفت: کاراکتر من در فیلم عصبی یا در لبه تیز غیرت قرار گرفته است، کارکتر برای من نوعی تک روی داشت که درگیر تصمیم گیری لحظه‌ای می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین