کد خبر: ۸۲۲۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی مطرح کرد:

بیش از ۴ میلیون بی‌سواد مطلق یا کم‌سواد در ایران

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن تأکید بر لزوم بازنگری در اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: نهضت سوادآموزی ظرفیتی برای استمرار دانایی در کشور است.
بیش از ۴ میلیون بی‌سواد مطلق یا کم‌سواد در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا عبدی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کرمان، با اشاره به اینکه حدود هفت سال شورای عالی پشتیبانی سواد برگزار نشده بود و به‌نوعی جریان سوادآموزی مورد غفلت جدی واقع‌شده بود، گفت: این جلسه بعد از سال‌ها برگزار شد و ریل‌گذاری‌های خوبی برای پیشبرد اهداف سوادآموزی انجام‌شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: همه مسئولان به‌نوعی مسئول سواد اجتماعی کشور هستند، لذا باید آمادگی لازم برای انجام فعالیت‌های سوادآموزی در گام دوم انقلاب را داشته باشیم، سوادآموزی نباید تنها محدود به خواندن و نوشتن باشد، جذاب‌ترین موضوع در نهضت سوادآموزی این است که جریانی برای استمرار دانایی در کشور است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به نقش سوادآموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد که به‌عنوان‌مثال بسیاری از زندانیان به علت بی‌سوادی در حوزه مالی گرفتارشده‌اند یا بسیاری از نزاع‌های خانواده‌ها به علت عدم سواد آپارتمان‌نشینی در مجتمع‌های مسکونی است.

عبدی ادامه داد: از سویی صاحبان بسیاری از مشاغل نسبت به شغل خود عالم نیستند و شغل‌ها بر پایه دانایی نیست؛ دانایی جزو نیاز‌های ضروری کشور است، دنیای متاورس به درحال‌توسعه گسترش و ما با دنیایی مواجه می‌شویم که هیچ شناختی از آن نداریم.  باوجود بیش از چهار میلیون نفر بی‌سواد مطلق یا کم‌سواد در کشور، هنوز مأموریت ما در حوزه سوادآموزی خطیر است، باید هم‌افزایی داشته باشیم تا ظرف سه سال آینده موضوع آموزش سواد پایه و خواندن و نوشتن تمام شود.

وی تصریح کرد: باید نقشه راهی داشته باشیم و بررسی کنیم این بی‌سوادان را با چه همکاری‌هایی می‌توان باسواد کرد، تأمین منابع مالی نهضت هم اهمیت دارد، اگر بزرگ‌سالان باسواد باشند جلوی بسیاری از خسارت‌ها و آسیب‌ها در حوزه بهداشت و درمان و گرفته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین