کد خبر: ۸۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۶

تور سراسری جين فوندا در مخالفت با بوش

آفتاب‌‌نیوز : انتشار بيانيه خانم فوندا با آغاز معرفی کتاب خاطرات او با عنوان "زندگی من تا امروز" در يک کتابفروشی در نيو مکزيکو که با استقبال خوبی روبرو شد، همزمان بود.

خانم فوندا جزئيات بيشتری در خصوص اين تور آمريکا اعلام نکرد و فقط گفته است که دخترش نيز او را در اين سفر همراهی خواهد کرد.

از جين فوندا در دهه هفتاد ميلادی به دليل مخالفت او با جنگ ويتنام با عنوان "هانوی جين" ياد می شد.

در جريان تور سراسری جين فوندا در ويتنام شمالی به منظور درخواست برای خاتمه جنگ در سال 1972، تصويری منتشر شده ای از فوندای نشسته بر روی يک پدافند هوايی در ويتنام، سر و صدای فراوانی به پا کرد.

حمايت های او از نيروهای ويتنام شمالی به اندازه ای بود که بارها از سوی مردم آمريکا به داشتن عقايد ضد ميهنی متهم شد.

هر چند که او بارها از آن پس اعلام کرده که در جريان جنگ ويتنام در جهت گيری هايش بعضا دچار لغزش شده و برای سفرش به هانوی عذرخواهی کرده، اما هنوز عده ای از مردم پس از گذشت بيش از سی سال نتوانستند او را ببخشند.

در ماه آوريل که فوندا برای معرفی کتابش به کانزاس رفته بود، شخصی که خود را سرباز جنگ ويتنام می ناميد بر صورت او تف کرد.

جين فوندا دختر هنری فوندا و برادر پيتر فوندا، بازيگران سرشناس سينمای آمريکاست. او دوبار برای فيلمهای کلوت (1971) و بازگشت به خانه (1978) به جايزه اسکار دست يافت و پنج بار نيز برای دريافت اين جايزه نامزد شد.

خانم فوندا سه بار ازدواج کرده است که آخرين همسر او تد ترنر رئيس شبکه تلويزيونی سی ان ان بود که در سال 2001 از هم جدا شدند.

همسر نخست او روژه واديم کارگردان فرانسوی بود که در سال 2000 درگذشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین