کد خبر: ۸۲۲۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

کانادا سفیر چین را احضار کرد

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد که سفیر چین در اوتاوا را به دلیل مشاهده یک بالون چینی بر فراز آمریکای شمالی احضار کرد.
کانادا سفیر چین را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«شارلوت مک‌لئود» سخنگوی وزارت خارجه کانادا جمعه شب گفت که «کونگ پیوی» سفیر چین احضار شد تا درباره این بالون توضیح بدهد.

به گزارش روزنامه گلوب اند میل، نهاد‌های حکومتی کانادا گفتند که یک بالون چینی استان بریتیش کلمبیا در غرب این کشور مشاهده شده است.

این بالون سپس بر فراز ایالت مونتانا در آمریکا مشاهده شد. این ایالت میزبان یکی از سه سیلوی موشک‌های هسته‌ای آمریکا و پایگاه هوایی مالمستروم این کشور است.

وزارت دفاع ملی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی در این وزارتخانه در حال رصد این بالون است.

وزارت دفاع ملی افزود: کانادهایی‌ها در امن و امان هستند و تلاش می‌کنیم تا امنیت حریم هوایی کانادا را حفظ کرده و از تکرار این حادثه جلوگیری کنیم.

این وزارتخانه گفت که نهاد‌های اطلاعاتی کانادا «با شرکای آمریکایی خود همکاری می‌کند و همه اقدامات لازم را برای حفاظت از اطلاعات حساس در برابر تهدید نهاد‌های اطلاعات غربی اتخاذ می‌کند.»

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز گفت که جو بایدن رئیس جمهوری این کشور از ارتش خواسته است تا درباره این موضوع پیشنهاد‌ها و گزینه‌های خود را اعلام کند.

وزارت خارجه چین جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این بالون «غیرنظامی بوده و برای تحقیقات بویژه با اهداف هواشناسی» کاربرد داشته است.

این وزارتخانه افزود: چین بابت ورود ناخواسته این بالون به حریم هوایی آمریکا متاسف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین