کد خبر: ۸۲۲۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

تصویر ترسناکی که از مریخ به زمین مخابره شد / عکس

مریخ نورد استقامت (Perseverance) ناسا تصویری از آسمان سیاره سرخ را به اشتراک گذاشته که در یک سایه مه‌آلود و به‌صورت ترسناکی دیده می‌شود.
تصویر ترسناکی که از مریخ به زمین مخابره شد / عکس
آفتاب‌‌نیوز :

در حوالی نقطه اوج تابستان مریخ (که در 12 ژوئیه امسال رخ خواهد داد)، فضاپیماهایی که به دور مریخ می‌چرخند، پوشش ابر زیادی را در نیمکره شمالی آن مشاهده کرده‌اند. اکنون مریخ‌نورد استقامت شواهدی از آن ابرها را مشاهده کرده که در تصویر زیر که توسط دوربین ناوبری چپ آن یا Navcam گرفته شده، کاملاً مشهود است.

در این تصویر که در 29 ژانویه گرفته شده است، طلوع خورشید مریخی از پشت پوشش ابری پراکنده قابل مشاهده است. ابرها به دلیل کم بودن آب در جو مریخ بسیار نازک هستند. با توجه به بیانیه ناسا، اگر تمام آب موجود در جو مریخ روی سطح این سیاره باشد، لایه‌ای نازک‌تر از یک رشته موی انسان تشکیل می‌شود.

مریخ مانند زمین دارای چهار فصل است، اما آن‌ها با چیزی که ما در سیاره مرطوب و قابل سکونت خود تجربه می‌کنیم، کمی متفاوت هستند. یک سال مریخی با 687 روز زمینی برابری می‌کند، بنابراین فصل‌های آن نیز بیشتر طول می‌کشد. آن‌ها همچنین نسبت به زمین بی‌ثبات‌تر هستند. به عنوان مثال در نیمکره شمالی مریخ، بهار 194 روز طول می‌کشد، در حالی که فقط 142 روز آن قسمت پاییز می‌شود. همچنین باید توجه کرد که جو مریخ فقط 1 درصد چگالی زمین را دارد و کل سیاره بسیار سردتر است.

تصویر ترسناکی که از مریخ به زمین مخابره شد / عکس

وظیفه اصلی استقامت، عکاسی از ابرها نیست. مریخ نورد ناسا در 18 فوریه 2020 روی این سیاره فرود آمد تا تاریخ زمین‌شناسی آن را بهتر درک کند و نشانه‌های از حیات باستانی بالقوه در آن پیدا کند. برای این منظور، استقامت در حال جمع‌آوری نمونه‌های سنگی از این سیاره است و ناسا قصد دارد با انجام یک مأموریت بلندپروازانه که برای اوایل دهه 2030 در نظر گرفته شده، آن‌ها را برای مطالعه بیشتر به زمین ارسال کند.

دیجیاتو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین