کد خبر: ۸۲۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

وزارت میراث‌فرهنگی: از نمایشگاه بازدید کنید و ۲۰ میلیون وام بگیرید

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی از اختصاص ۲۰ میلیون تومان وام خرید صنایع دستی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.
وزارت میراث‌فرهنگی: از نمایشگاه بازدید کنید و ۲۰ میلیون وام بگیرید
آفتاب‌‌نیوز :

نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین‌نمایشگاه ملی صنایع دستی عصر امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی در حال برگزاری است.

در این نشست مریم جلالی گفت: وام ۲۰ میلیون تومانی صندوق کارآفرینی با یک کارت اعتباری و دسته چک در قالب وام تحریک تقاضا برای خرید صنایع دستی با سود ۸ تا ۱۲ درصد از محل تبصره ۱۸ دیده شده است و به بازدیدکنندگان از نمایشگاه داده خواهد شد تا بتوانند صنایع دستی بخرند. این اتفاق بعد از نمایشگاه نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اعتبار کلی این وام ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود که از محل تبصره ۱۸ تأمین شده است.

جلالی بیان کرد: امسال سعی کردیم که بانک اطلاعاتی هنرمندان را کامل کنیم تا از هنرمندان گمنام نیز برای شرکت در نمایشگاه صنایع دستی دعوت شود به همین دلیل دو سالن زمین رایگان به هنرمندان داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما در صادرات ضعیف هستیم گفت: از کل آمار صادرات صنایع دستی جهان ما فقط ۵ درصد سهم داریم.

جلالی از تشکیل هلدینگ صنایع دستی و کنسرسیوم صنایع دستی خبر داد و گفت: بیش از سه هزار و ۴۰۰ متر مربع فضای حمایتی برای هنرمندان صنایع دستی گذاشته شده است. ما در این نمایشگاه فروش خواهیم داشت. تولیدکنندگان مهمان، میزبان و همه کاره نمایشگاه هستند. علاوه بر سالن‌های استان محور که ظرفیت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود استان‌ها هم با همه عناصر هنری حضور خواهند داشت و در سالن تخصصی این هنر‌ها را به نمایش می‌گذاریم.

وی افزود: روز اول نمایشگاه روز تماشا هست. در این روز مراسم اهدای لوح شهر‌های صنایع دستی را داریم. روز دوم روز روایت است که روایت گام اول انقلاب را در حوزه صنایع دستی دهیم. همه دستگاه‌ها می‌توانند برای هدیه‌های سازمانی از صنایع دستی خرید کنند. روز سوم رقابت دستگاه‌ها خواهد بود و روز چهارم ارزیابی هنرمندان انجام می‌شود. همچنین ۲۳ هنرمند اجرای زنده آثار را دارند. ۱۶ هنرمند نیز ارزیابی شده‌اند و ۳۴ هنرمند دارای نشان درجه یک هنری نیز در سالن ۲۷ که نامش سالن افتخار هست خلق اثر می‌کنند.

جلالی گفت: در سالن ۸ و ۹ ارائه هنرمندانه صنایع دستی انجام می‌شود. برای نو عروسان و مادران و کسانی که ۲۵ یا ۵۰ سال از ازدواج آن‌ها می‌گذرد نیز برنامه ویژه داریم. سالن هفت نمایشگاه سالن اراده است. همچنین سکوی گفتگویی داریم برای کسانی که ایده دارند تا از آن ایده‌ها استفاده شود.

وی گفت: نمایشگاه تهران یک کنش نمادین هست. در سطح کشور نمایشگاه‌هایی داریم که تا ۱۰ شب باز بوده و اتفاقاً B۲C هستند و مردم نیز می‌توانند خرید و فروش داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین