کد خبر: ۸۲۳۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تبلیغات

آشنایی با شهر‌های توریستی و پرگردشگر در ایران

شهر‌های توریستی ایران کم نیستند، اما در این مقاله تلاش کردیم تا معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به یکی از پربازدیدترین مناطق کشور را دارید با کمک توضیحات گفته شده تصمیم‌گیری آسان‌تر می‌شود.
آشنایی با شهر‌های توریستی و پرگردشگر در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

سرتاسر ایران دیدنی است و باشکوه! از سرسبزی شمال غرب ایران گرفته تا سواحل ماسه‌ای جنوب! در کشورمان شهر‌های زیبای زیادی وجود دارد که هرکدام تماشایی‌اند و جذاب. در این میان شهر‌های توریستی ایران مثل اصفهان و شیراز پربازدیدتر بوده و مورد توجه توریست‌های خارجی هم قرار می‌گیرند. در این مقاله محبوب‌ترین مقاصد سفر در کشورمان را معرفی می‌کنیم.

تهران

مگر می‌شود پایتخت کشور جز شهر‌های توریستی ایران نباشد؟ تهران بزرگ با پیشینه پرفراز و نشیب خود روایت‌گر تاریخ از دوره قاجار است تاکنون. این شهر وسیع به واسطه داشتن آثار تاریخی مشهور مثل کاخ گلستان، کاخ نیاوران، موزه مقدم، بازار بزرگ، موزه ایران باستان، سردر باغ ملی و ... همواره مورد بازدید مسافران بوده است. به نحوی که حتی گردشگران بین‌المللی نیز با خرید بلیط پرواز راهی تهران و بازدید از آن می‌شوند. البته دیدنی‌های تهران تنها به جا‌های تاریخی ختم نمی‌شود و می‌توان به جاذبه‌های مدرن شهر نیز پرداخت. برج میلاد، برج آزادی، پل طبیعت و دریاچه چیتگر نیز از جمله جاذبه‌های دیدنی تهران به شمار می‌آیند که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند. علاوه بر همه این‌ها چه بخواهید در کافه‌ای دنج خود را به یک فنجان قهوه مهمان کنید و چه بخواهید در مراکز تجاری لوکس خرید کنید تهران شما را غافلگیر می‌کند. همچنین اگر روزی گذرتان به پایتخت افتاد بد نیست خود را به خیابان سی تیر برسانید و در آنجا خود را به یک وعده غذای خیابانی مهمان کنید.

آشنایی با شهر‌های توریستی و پرگردشگر در ایران

اصفهان

یکی دیگر از شهر‌های توریستی ایران اصفهان است که به وفور در کتاب‌های تاریخی نیز به آن اشاره شده است. اصفهان در دو دوره سلجوقیان و صفویه به عنوان پایتخت ایران معرفی شد و تغییرات اساسی در آن رخ داد. اما بیش از همه چیز این شهر در دوره صفوی به اوج زیبایی و پیشرفت خود رسید و بنا‌های متنوعی در آن ساخته شد. از جمله جا‌های دیدنی اصفهان می‌توان به کاخ چهلستون، میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، سی و سه پل و پل خواجه اشاره کرد که برخی از آن‎‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند. همچنین کلیسای وانک و محله جلفا در این شهر محل سکونت ارامنه اصفهان است که حال و هوایی دوست‌داشتنی و جذاب دارند. اگر قصد خرید در این شهر را دارید نیز باید بگوییم مرکز خرید جلفا، پاساژ کوثر، بازار قیصریه و مرکز خرید اوسان از جمله معروف‌ترین پاساژ‌های اصفهان شمرده می‌شوند که اجناس خوبی ارائه می‌دهند.

شیراز

شیراز مهد تاریخ و تمدن ایران با داشتن آثاری مثل پاسارگاد، تخت جمشید و نقش رستم شهرتی جهانی دارد. در داخل شهر شیراز جا‌های دیدنی متنوعی وجود دارد که از تاریخ باشکوه این شهر روایت می‌کنند. باغ ارم یکی از محبوب‌ترین باغ‌های این دیار است که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این باغ در دوره سلطنت سلجوقی و سپس صفویه مورد استفاده قرار می‌گرفت. مسجد نصیرالملک، حافظیه، سعدیه، باغ نارنجستان قوام، عمارت شاپوری، بازار وکیل و ارگ کریمخان از دیگر دیدنی‌های شیراز به شمار می‌آیند که در برنامه بازدید مسافران ایرانی و خارجی گنجانده می‌شوند. از آنجایی که شیراز یک شهر توریستی است مراکز اقامتی متنوعی در آن وجود دارد که از معروف‌ترینشان می‌توان به هتل هما، هتل بزرگ، هتل زندیه و هتل بزرگ اشاره کرد. اگر ساکن تهران هستید و می‌خواهید در اولین فرصت به شیراز سفرکنید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما تهران شیراز و بلیط هواپیما شیراز تهران را خریداری نمایید.

آشنایی با شهر‌های توریستی و پرگردشگر در ایران

یزد

یکی دیگر از شهر‌های توریستی ایران یزد است که به داشتن بافت تاریخی دلنشین خود معروف است. این شهر تاریخی در دل کویر قرار گرفته و پیشینه‌ای به قدمت ایران دارد. همچنان می‌توان آثار زندگی زرتشتیان را در آنجا دید. آتشکده و دخمه این شهر همچنان ما را با فرهنگ زرتشتی آشنا می‌کنند و بسیار جذاب‌اند. به علاوه مسجد جامع یزد، میدان امیرخچماق و آب‌انبار‌های یزد ما را به گذشته‌های دور این سرزمین افسانه‌ای می‌برند. چیزی که بیش از همه در این شهر بازدیدکننده دارد بافت تاریخی آن است که پر از بنا‌های خشتی، عمارت‌ها و کوچه‌های سنگ فرش است. در کوچه پس کوچه‌های شهر که قدم می‌زنید گویی که به گذشته سفر کرده‌اید از بوی خشت نم خورده لذت می‌برید.

مشهد

این شهر بزرگ به دلیل وجود بارگاه امام هشتم شیعیان شهرت فراوانی دارد و سالانه میلیون‌ها نفر برای زیارت راهی آنجا می‌شود. علاوه بر آن مشهد جاذبه‌های دیدنی فراوانی هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان به خانه داروغه، باغ ملی مشهد، چالیدره، پارک کوهسنگی، طرقبه، آرامگاه فردوسی و مسجد گوهرشاد اشاره کرد. همچنین منطقه شاندیز به دلیل داشتن فضای سرسبز و رستوران‌های متنوع خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها را تقدیم افراد می‌کند. اگر روزی به مشهد سفر کردید بد نیست تا سری به آنجا بزنید و خود را به یک جوجه کباب لذیذ مهمان کنید.

کیش

این جزیره زیبا به دلیل داشتن ده‌ها تفریح و سرگرمی یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در ایران است. در کیش می‌توانید هم غواصی کنید و هم پاراسل سوار شوید. هم در مراکز تجاری خرید کنید و هم در یک کافه ساحلی خود را به یک فنجان چای مهمان کنید. از جمله معروف‌ترین سرگرمی‌ها در کیش می‌توان به شاتل، بنانا، پدل برد، کشتی تفریحی، جایروکوپتر و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. کیش به داشتن ده‎ها مرکز خرید متنوع نیز مشهور است که پاساژ مریم، مرکز خرید ونوس، پاساژ پردیس، مجتمع تجاری دامون و بازار مروارید معروف‌ترین آن‌هاست. فراموش نکنید که نیمه دوم سال بهترین زمان سفر به کیش است و در آن موقع از خنکای هوا در کنار ساحل لذت می‌برید.

دیگر شهر‌های توریستی ایران کدامند؟

- چابهار
- قشم
- تبریز
- کاشان
- رامسر
- رشت

کلام آخر

شهر‌های توریستی ایران کم نیستند، اما در این مقاله تلاش کردیم تا معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به یکی از پربازدیدترین مناطق کشور را دارید با کمک توضیحات گفته شده تصمیم‌گیری آسان‌تر می‌شود. همواره به یاد داشته باشید که با نصب اپلیکیشن سفرمارکت می‌توانید به آسانی اقدام به رزرو هتل و یا رزرو بلیط هواپیما کرده و راهی سفر شوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین