کد خبر: ۸۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۷
الهام:

رژیم صهیونیستی درمانده شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی دولت، جنایات رژیم صهیونیستی را در حق مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه، حادثه‌ای تلخ و نسل‌کشی دیگری در پرونده این رژیم دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از واحد مرکزی خبر غلامحسین الهام در نشستی خبری خود با خبرنگاران افزود: «این جنایات ناشی از استیصال و درماندگی کامل رژیم صهیونیستی و بیانگر از دست رفتن فلسفه وجودی این رژیم نامشروع و اشغالگر است».

وی با بیان اینکه جهان، امروز در برابر آزمون دیگری قرار گرفته است گفت: «این آزمون شامل دفاع از حقوق انسان‌های مظلوم یا بی‌اعتنایی به بزرگترین نسل‌کشی و هولوکاست در حق مردم فلسطین در سرزمین خودشان است».

سخنگوی دولت تصریح کرد: «امیدواریم برخی حامیان شکست خورده رژیم صهیونیستی به هزینه سنگین حمایت از این رژیم غاصب پی برده باشند».

وی گفت: «امروز مردم جهان حاضر نیستند بیش از این، هزینه دفاع از این رژیم ضد بشری را تحمل کنند».

الهام افزود: «امروز جنون آخر این رژیم را که در صدد بقا و ادامه حیات سیاسی خویش است مشاهده می کنیم».

سخنگوی دولت گفت: «جهان نمی‌تواند بیش از این، حاکمانی را تحمل کند که ملتشان را هزینه دفاع از این رژیم می‌کنند».

وی افزود: «اقدامات رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مشکلات درونی این رژیم را حل کند و بر مشکلات اقتصادی و سیاسی حامیان آن نیز می‌افزاید».

الهام گفت: «بهتر است جامعه جهانی با توجه به معیارهای انسانی و بین المللی، از ادامه این روند زشت جلوگیری کند».

مهلت 5 ساله به دستگاههای دولتی برای فروش خانه‌های خود

دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها موظف شدند حداکثر در مدت پنج سال خانه‌های سازمانی خود را بر اساس قیمت پایه کارشناسی از طریق مزایده عمومی بفروشند.

سخنگوی دولت گفت: «با تصویب آیین نامه اجرای ماده هشت قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن، صد در صد وجوه حاصل از این امر برای اجرای طرح ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صرف خواهد شد».

وی افزود: «زمانبندی و نحوه دقیق اجرای این آیین نامه را وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین خواهد کرد».

غلامحسین الهام گفت: «کارکنان شاغل و بازنشستگان دستگاه‌های دولتی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند».

وی افزود: «بر اساس یکی دیگر از مصوبات هیئت دولت، وزارت مسکن و شهرسازی موظف شد صد در صد اعتبارات یارانه‌ای بخش مسکن را به صورت وجوه اداره شده در اختیار بانک مسکن قرار دهد تا صرف تسهیلات مسکن مهر و واحدهای نیمه ساز شود».

سخنگوی دولت گفت: «همچنین در ادامه واگذاری املاک متعلق به سازمان‌های دولتی، 304 هکتار در استان مرکزی و 305 هکتار در استان مازندران به وزارت مسکن برای تولید مسکن مهر اختصاص یافت».

وی افزود: «به همین منظور سازمان ثبت اسناد و املاک موظف شد خارج از نوبت به ثبت سند این زمین‌ها به نام وزارت مسکن و شهرسازی اقدام کند».

سخنگوی دولت گفت: «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم موظف شد در قالب طرح مسکن مهر برای قشرهای کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی سالیانه تا صد هزار واحد مسکونی تولید کند».

وی افزود: «نحوه تامین این تسهیلات بانکی و زمانبندی آن را معاون اول رئیس جمهور، وزرای مسکن و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی تعیین و ابلاغ خواهند کرد».

الهام گفت: «بر اساس یکی دیگر از مصوبات هیئت دولت، مسئولیت اقدامات مسکن مهر در شهرهای با زیر 25 هزار نفر جمعیت، بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفت».

وی افزود: «امور مربوط به صدور سند اراضی این شهرها مطابق روش جاری در روستاها بر عهده سازمان ثبت و بنیاد مسکن خواهد بود».

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «بر اساس مصوبه اخیر شورای حمل و نقل، وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی موظف شدند زمینه مناسب را برای احداث جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی، بنزین و نفت گاز بر اساس قیمت منطقه‌ای زمان واگذاری به بخش غیردولتی فراهم کنند».

الهام افزود: «انتقال قطعی سند صرفاً پس از پایان کار و احداث جایگاه خواهد بود و قابل تغییر کاربری نیست».

وی گفت: «بر اساس یکی دیگر از مصوبات شورا، همچنین برای دوگانه سوز کردن خودروها به صورت کارگاهی، تا سقف دو هزار و 500 میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض پرداخت می‌شود».

دولت پیگیر کاهش قیمت مسکن است

غلامحسین الهام از پیگیری جدی دولت برای روند نزولی قیمت مسکن خبر داد. 

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه روند تولید مسکن و ساخت و ساز مثبت است گفت: «کاهش قیمت مسکن در کاهش تورم تاثیر خواهد گذاشت».

وی از پیگیری‌های رئیس جمهور در موضوع مسکن خبر داد و افزود: «تلاش دولت در جهت هدایت منابع به سمت ساخت و ساز است».

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن موضوع دولت وحدت ملی گفت: «دولت را در منازعات گروهی و جناحی وارد نکنید».

الهام با تاکید بر وارد نشدن دولت در چنین مسائلی افزود: «فرصت برای خدمت به مردم مغتنم است و باید زمان را به این امر اختصاص داد».

وی اضافه کرد: «دولت منتخب مردم است و طبعاً دولتی که متعهد به اصول انقلاب، قانون اساسی و ملت باشد در بازی‌های سیاسی وارد نخواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین