کد خبر: ۸۲۳۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

اولیانوف: بن‌بست برجام با تنش‌افزایی همراه شده

مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین در پیامی روند فعلی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای را همراه با تنش دانست.
اولیانوف: بن‌بست برجام با تنش‌افزایی همراه شده
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و رییس هیات مذاکره‌کننده این کشور در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای[برجام] در وین، در صفحه توییترش نوشت: بن‌بست مذاکرات وین درباره احیای برجام با تنش‌افزایی‌ غیرقابل کنترلی همراه شده است.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که مذاکرات وین به دلیل برخی مسائل حل‌نشده با وقفه‌ای چندماه روبه‌روست. این مذاکرات از مارس ۲۰۲۱ و با روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا آغاز شد که تا کنون نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری اخیرش درباره روند فعلی این مذاکرات گفت که «پویایی دیپلماتیک در ارتباط با موضوع مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقی است و پیام‌ها در سطوح مختلف رد و بدل می‌شود.»

در همین راستا، علی باقری، معاون وزیر امور خارجه ایران و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات وین، اخیرا در گفت‌وگویی در این باره بیان کرد: موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها که در دولت کنونی کشورمان از ابتدا ادامه پیدا کرد و تا به امروز ادامه دارد، در چارچوب خطوط قرمز کشورمان و با هدف استیفای منافع و حقوق ملت ایران ادامه دارد و ایران همواره در قالب آن جدیت داشته است. ایران همچنان در این مذاکرات جدیت دارد با این حال، آنچه که البته به صورت خاص مورد تاکید دولت و مقام معظم رهبری نیز بوده این است که سرنوشت کشور نباید به مساله مذاکرات گره بخورد با این حال، مذاکرات بخش مهم سیاست خارجی دولت را شکل داده و شکل می‌دهد و هیچ اهمال و کوتاهی در مسیر مذاکرات را از سوی دولت کشورمان مشاهده نمی‌کنیم و خودِ آقای رئیس جمهور به صورت جدی پیگیر مساله مذاکرات است.

او تاکید کرد: با این حال، طرف مقابل بعضا همچون قبل بهانه‌هایی واهی می آورد و به دنبال مباحثی خارج از دستورکار است. ایران بارها اعلام کرده که در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است. در حال حاضر که من سخن می‌گویم، ایران تعاملات خود را با طرف‌های مقابل به طرق مختلف ادامه می‌دهد و مذاکرات به بخش‌های مختلف تقسیم شده و به پیش برده می‌شود. من امیدورام که روند تلاش‌ها و هم افزایی‌ها در مسیر مذاکرات، به نتایج مثبتی نیز ختم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
4
احیای برجام به هیچ وجه به نفع روس‌ها نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین