کد خبر: ۸۲۳۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

مهدی طارمی؛ گل‌نزن دیروز، نخبه امروز

مهدی طارمی فوق‌ستاره ایرانی باشگاه پورتو همچنان به تأثیرگذاری‌اش در این تیم پرتغالی ادامه می‌دهد. او که در افتی به نسبت محسوس در طول چهار بازی موفق به گل‌زنی نشده بود تا نگرانی خاصی را رقم بزند، سرانجام دروازه ویزلا را در رقابت‌های این هفته لیگ پرتغال گشود تا به یکی از طولانی‌ترین خاموشی‌هایش در پرتغال پایان دهد. موتور گل‌زنی او در شرایطی دوباره راه افتاده که این روز‌ها شایعات ریز و درشتی درباره آینده‌اش به گوش می‌رسد.
مهدی طارمی؛ گل‌نزن دیروز، نخبه امروز
آفتاب‌‌نیوز :

اگرچه پیش از این عنوان شده بود که پورتو می‌خواهد کاری کند تا طارمی در همین پرتغال به فوتبالش پایان دهد، ولی خریدن یک مهاجم جدید و عدم تمدید قرارداد مهدی طارمی به این گمانه‌زنی دامن زده که ممکن است این مهاجم ایرانی فصل آینده راهی باشگاه و احتمالا لیگ دیگری شود.

با وجود این و تا زمان رسیدن به نقل و انتقالات فعلا این مهاجم ایرانی مشغول دلبری‌کردن از هواداران پورتو است. او حالا بعد از ۱۹ بازی که در لیگ پرتغال به میدان رفته توانسته ۱۱ بار گل‌زنی کند. این موضوع پایان کار نیست، چون در کنار این تعداد گل، او شش بار نیز هم‌تیمی‌هایش را با پاس‌های بی‌نظیر صاحب گل کرده که نشان از تأثیر زیاد این بازیکن دارد. طارمی اگرچه چندهفته‌ای در امر گل‌زنی ناکام نشان داد و از جمع برترین گل‌زنان لیگ پرتغال هم خارج شد، ولی دوباره به این رده‌بندی برگشته است.

در پرتغال فعلا سه بازیکن بیشتر از مهدی طارمی گل‌زنی کرده‌اند: گونسالو راموس، ژوئائو ماریو و فران ناوارو. خبر خوب برای مهدی طارمی اینکه هر سه بازیکن مذکور فعلا ۱۲ گله هستند و طارمی یک گل تا رسیدن به آن‌ها فاصله دارد. این بدان معنی است که با توجه به بازی‌های پیش‌رو، این مهاجم ایرانی بار دیگر فرصت دارد تا در ادامه مسیر برای رسیدن به عنوان آقای گلی مبارزه کند.

طارمی در شرایطی این روز‌ها تبدیل به یکی از گل‌زنان لیگ پرتغال شده که در جام جهانی قطر هم آمار خوبی از خودش به جا گذاشت و موفق شد دوباره دروازه تیم ملی انگلیس را در یک بازی باز کند تا بسیاری از رکورد‌ها را به نام خودش بزند. چنین است که او در سال ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳ همچنان بهترین بازیکن فوتبال ایران است. در واقع این روز‌ها او به تنهایی بار فوتبال نحیف ایران را به دوش می‌کشد، چون شرایط برای دیگر لژیونر‌های فوتبال ایران به ویژه سردار آزمون و علیرضا جهانبخش آن‌طور که باید خوب پیش نمی‌رود.

درست است که سردار در بوندس‌لیگا و در لیگی معتبرتر از پرتغال حضور دارد، ولی دقایق کمی که به او بازی می‌رسد و البته ناکامی طولانی‌مدتش در گل‌زنی باعث شده شایعات زیادی درباره خروجش از بوندس‌لیگا مطرح شود. از سوی دیگر، علیرضا جهانبخش هم که انتظار می‌رفت با برگشتن به لیگ هلند روز‌های خوبی را تجربه کند چندان توفیقی نداشته است. او به غیر از یکی دو بازی اخیر که ستاره تیمش بوده، در مجموع فصل بدی را در هلند سپری کرده است.

با این خاموشی مهاجمان و ستاره‌های ایرانی، مهدی طارمی، ولی برای چندمین فصل متوالی روند باثباتی را در پیش گرفته و همچنان تک‌ستاره فوتبال ایران در اروپاست. او که روزگاری با حضور در باشگاه پرسپولیس لقب گل‌نزن‌ترین مهاجم ممکن را یدک می‌کشد، این روز‌ها آن‌قدر درخشیده که رسانه‌های پرتغالی عنوان جذاب «نخبه» را برایش در نظر گرفته‌اند. این لقب هم چندان بی‌دلیل نیست، چون آخرین گلی که او وارد دروازه ویزلا در لیگ پرتغال کرده، باعث شده تا آمار گل‌هایش در همین فصل در مجموع رقابت‌های مختلف به عدد ۲۰ برسد.

طارمی تاکنون پنج گل در لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ گل در لیگ پرتغال، دو گل در سوپرجام و دو گل در جام آلیانز به ثمر رسانده است. همین موارد باعث شده تا حالا روزنامه سرشناس «او ژوگو» پرتغال از این بازیکن به‌عنوان یکی از نخبه‌های حاضر در این باشگاه یاد کند.

این روزنامه همین روز گذشته در گزارشی به بررسی شرایط و تعداد گل‌ها و پاس گل‌های مهاجم ایرانی پرداخته و در مورد بازیکن ایرانی پورتو نوشته است: «طارمی که اکنون در هر سه فصل حضورش در پورتو ۲۰ گل به ثمر رسانده است با «فرناندو گومز»، «ماریو ژاردل» و «جکسون مارتینز» به باشگاه نخبه پورتو می‌پیوندد». طارمی که در سال ۲۰۲۰ به پورتو پیوست، در نخستین فصل حضورش در این تیم در مجموع ۲۳ گل وارد دروازه حریفان کرد و در فصل دوم هم ۲۶ گل برای پورتو به ثمر رساند. با این حساب طارمی در این فصل هم به ۲۰ گل زده در پورتو رسیده و باتوجه به فرصت باقی‌مانده تا پایان فصل می‌تواند آمار خود را به مراتب بهبود ببخشد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین