کد خبر: ۸۲۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

امام جمعه اسبق لامرد درگذشت

حجت الاسلام شهیدی امام جمعه اسبق لامرد پس از یک دوره بیماری ساعاتی پیش درگذشت.
امام جمعه اسبق لامرد درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حاج سیدعلی اصغر هاشمی شهیدی امام جمعه اسبق لامرد ساعاتی قبل پس از یک دوره بیماری در شهر مقدس قم به رحمت ایزدی پیوست.

خبرگزاری مهر با انتشار این خبر نوشته است: هاشمی شهیدی در دوران جنگ هشت ساله به عنوان رئیس ستاد پشتیبانی جنگ در لامرد نقش بسزایی را ایفا کرد که در کار خود با جدیت تمام امورات را به پیش می‌برد و بار‌ها برای تقویت نیروی‌های رزمنده لامردی عازم مناطق عملیاتی می‌شدند.

وی که سالیان سال به عنوان مدیر مدرسه علمیه رضویه لامرد فعالیت داشت در خصوص درس و بحث طلاب تاکید فراوانی داشت و می‌گفت: طلاب مدرسه پس از اتمام دوره تحصیل در لامرد، باید برای ادامه تحصیل عازم شهر مقدس قم شوند تا هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ معرفتی رشد کنند.

وی در دوران حیات خود در بحث عمران و آبادانی و ایجاد ادارات و نهاد‌های لامرد بویژه در مورد مسائل آموزشی همچون ساخت دانشگاه آزاد واحد لامرد، حوزه علمیه خواهران و برادران، ساخت بیمارستان لامرد، مصلی بزرگ الغدیر لامرد و دیگر امورات شهرستان نقشی پررنگ و تأثیرگذار بودند.

این عالم بزرگ، از ابتدای انقلاب پا به پای نمایندگان لامرد پیگیر امورات مردم بود حتی در سالی که لامرد و مهر نماینده خود (مرحوم حیاتی) را از دست داده بود بیشترین پی گیری‌ها را به همراه مسئولان انجام می‌دادند.

حجت الاسلام هاشمی، معروف به شهیدی فرزند سید احمد در محله زیارت شهر لامرد و در خانواده‌ای کاملاً مذهبی و متدین دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات مقطع ابتدایی را تا کلاس پنجم در دبستان دولتی اتحادیه کهوردان گذراند و عشق و علاقه وافر به علوم دینی وارد حوزه علمیه شد.

همچنین، وی یکی از علمای برجسته و تراز اول منطقه بود که در سال ۱۳۶۱ و در حکمی توسط امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه لامرد منصوب شد که تا فروردین ماه ۱۳۹۸ و قریب به ۳۶ سال به عنوان امام جمعه لامرد بودند.

گفتنی است؛ حجت الاسلام هاشمی شهیدی از سال‌های ۷۵ الی ۸۹ ریاست دانشگاه آزاد واحد لامرد را نیز عهده دار بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین