کد خبر: ۸۲۳۴۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته تندرو به ناوگان مرزبانی

همزمان با دهه فجر، آیین الحاق ۷۰ فروند شناور تندروی پیشرفته به مرزبانی فرمانده انتظامی کل کشور با حضور وزیر دفاع، فرمانده‌کل انتظامی کشور و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.
الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته تندرو به ناوگان مرزبانی
آفتاب‌‌نیوز :

در این مراسم ۶۰ فروند شناور ۲۳ فوتی کلاس خلیج فارس، ۶ فروند شناور HSC اروند و ۴ فروند شناور ۶۰ فوتی کلاس حیدر ساختِ متخصصان و دانشمندان صنایع دریایی وزارت دفاع به ناوگان مرزبانی فرماندهی انتظامی ملحق شد.

مأموریت این شناورها، گشت‌زنی در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر و حفظ حراست از مرز‌های آبی ایران اسلامی است.

شناور حیدر قادر به دریامانی در دریای مواج با ارتفاع موج بیش از ۸ متر و دارای قابلیت برگشت‌پذیری پس از واژگونی جهت حفظ تعادل و غرق نشدن شناور در زوایای رول بالا (۱۸۰ درجه) است.

این شناور با رویکرد دستیابی به سرعت بالا، برد دریانوردی مناسب، قابلیت حرکت در موج و نیز فضای زیست کافی جهت خدمه طراحی و ساخته شده است.

مأموریت اصلی شناور انجام عملیات جست‌وجو و نجات، گشت و کنترل و بازرسی دریایی، تأمین امنیت مرز‌های دریایی، مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر خواهد بود.

سامانه محرکه این شناور شامل دو دستگاه موتور دیزل دریایی با توان حداکثر هر کدام ۱۲۰۰ اسب بخار تشکیل شده است که با کوپل شدن به دو دستگاه سامانه واترجت بومی، نیروی رانش لازم را جهت حرکت شناور ایجاد می‌کند.

شناور خلیج فارس نیز شناوری با جنس بدنه کامپوزیت است، این شناور قادر به دریابانی دریای مواج تا ارتفاع موج ۱ متر است.

سامانه محرکه شناور از دو دستگاه موتور بنزینی برون‌نصب با توان حداکثر هر کدام ۲۰۰ اسب بخار تشکیل شده است که نیروی رانش لازم را جهت حرکت شناور ایجاد می‌کند.

عملیات گشت‌زنی، کنترل و بازرسی دریایی، تأمین امنیت مرز‌های دریایی، مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر از مأموریت‌های اصلی این شناور می‌باشد.

شناور اروند نیز دارای حداکثر ۶۵ گره دریایی و برد دریانوردی ۳۰۰ مایل با مخزن سوخت بنزینی ضدانفجار یکپارچه است و از مانورپذیری و چابکی بالا برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین