کد خبر: ۸۲۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۰

تمایل اسرائیل به تمدید آتش‌بس با حماس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام ارشد وزارت دفاع رژیم اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد «تل‌آویو» تمایل دارد تا موافقت‌نامه آتش‌بس 6 ماهه با حماس را تمدید کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این مقام ارشد گفت رژیم اسرائیل موافقت‌نامه آتش‌بس در نوار غزه و محدوده اطراف آن را در صورتی تمدید می‌کند که شبه نظامیان تمام حملات خود را متوقف کنند.

وی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص اظهار داشت «آموس گیلاد»، مقام ارشد وزارت دفاع رژیم اسرائیل، روز یکشنبه به قاهره سفر خواهد کرد تا با «عمر سلیمان»، مقام عالی‌رتبه اطلاعاتی مصر، و سایر مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

وی هدف از این دیدارها را گفتگو درباره موضوع تمدید موافقت‌نامه آتش‌بس اعلام کرد.

این موافقت نامه با میانجی‌گری مصر به امضای طرفین رسید و اعتبار آن در تاریخ 19 دسامبر (29 آذر) منقضی خواهد شد.

منابع آگاه خبر دادند در صورتی که حماس آمادگی داشته باشد تا آرامش اوضاع را حفظ کند و اوضاع را به شرایط چند هفته پیش باز گرداند، اسرائیل نیز تمایل دارد تا آتش‌بس را تمدید کند.

این در حالی است که 6 روز پیش «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر مستعفی رژیم اسرائیل اظهار داشت به مقامات ارشد امنیتی اعلام کرده است تا طرح عملیات نظامی علیه گروه‌های شبه‌نظامی در غزه را تهیه کنند.

«تزیپی لیونی»، وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل، نیز پیشتر اعلام کرده بود دولت باید این اقدامات را به شیوه نظامی، اقتصادی و سیاسی پاسخ دهد.

موافقت‌نامه آتش‌بس از تاریخ 4 نوامبر (14 آبان) و به سبب حملات متقابل ارتش رژیم اسرائیل و شبه‌نظامیان دچار تزلزل شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین