کد خبر: ۸۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

هواشناسی ۲۰ بهمن ۱۴۰۱/هشدار بارش برف، سیل و سقوط بهمن

سازمان هواشناسی امروز برای استان‌های ساحلی خزر هشدار نارنجی و برای ۱۵ استان هشدار زرد صادر کرد.
هواشناسی ۲۰ بهمن ۱۴۰۱/هشدار بارش برف، سیل و سقوط بهمن
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، امروز باتوجه به بارش باران برای گیلان، مازندران و گلستان هشدار نارنجی صادر شده است.

همچنین به علت بارش برف برای آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، سمنان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، لرستان و کردستان هشدار زرد صادر شده است.

براساس این هشدار در استان‌های ساحلی خزر احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و در سایر استان‌های احتمال ریزش بهمن، انسداد جاده‌ها و اختلال در تردد‌ها وجود دارد.

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرد از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها، صعود به ارتفاعات و سفر‌های غیرضرور خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

تنگه هرمز مواج می‌شود

همچنین کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد در جزایر خلیج فارس و برخی نقاط تنگه هرمز بویژه امروز پنج شنبه (۲۰ بهمن) تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج تا ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

به گفته مرضیه سی سی پور، وزش باد‌های شدید جنوب غربی تا شمال غربی و مواج شدن دریا تا ساعات شب جمعه (۲۱ بهمن) تداوم دارد.

وی توصیه کرد شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی ار رفت و آمد دریایی جدا خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر در مناطق غربی و شمالی استان افزایش و گذر ابر پیش بینی می‌شود و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات شمالی و غربی استان وجود دارد.

از لحاظ دمایی نوسانات ۲ تا ۴ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

بارش برف و باران در بیشتر مناطق طی امروز و روز‌های آینده

همچنین کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی آب‌و هوا و شرایط جوی امروز پنجشنبه ۲۰ بهمن را تشریح کرد و گفت: امروز هم ادامه بارش‌ها را در شمال غرب کشور، بخش‌هایی از غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور به شکل برف و باران همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، وی ادامه داد: در جنوب آذربایجان غربی، گیلان، مازندران و مناطق غربی گلستان نیز امروز بارش‌ها شدت خواهد یافت.

به گفته رفیعی بجز سواحل خزر در بقیه نقاط بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطر نشان کرد: امروز در مناطق شرق و جنوب شرقی پدیده غالب وزش باد همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده و آب‌های خلیج فارس و دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: فردا جمعه بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور کمی کاهش می‌بابد، اما در شرق سواحل خزر و شمال شرق کشور از جمله استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان و اصفهان و ارتفاعات البرز شرقی فعالیت بارشی با کاهش دما همراه خواهد بود و اواخر وقت فردا این سامانه از کشور خارج می‌شود. روز شنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود که غرب، شمال غرب، کردستان، آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، البرز و قزوین بارش خواهند داشت.

به گفته رفیعی، آسمان پایتخت امروز در برخی ساعات با بارش باران و برف در ارتفاعات همراه می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: بیشینه دمای تهران امروز به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد، کمینه دما نیز امروز ۳ درجه شد و فردا هم به ۲ الی ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین