کد خبر: ۸۲۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۶

مشاور «محمود عباس» مقامات «حماس» را به تناقض‌گويي متهم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور سیاسی «محمود عباس» با متهم‌کردن «حماس» به تلاش برای ادامه تسلط بر نوار غزه مدعی شد سخنان مقامات «حماس» با یکدیگر متناقض است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «نمر حماد» در گفتگو با شبکه تلویزیونی «العربیه» درباره اظهارات مقامات «حماس» از جمله «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی، و «اسماعیل هنیه»، نخست‌وزیر مردمی فلسطین، درباره عدم تمایل به تمدید آتش‌بس با رژیم اسرائیل گفت: «باید دید که سخنان «خالد مشعل» درباره اینکه «حماس» حاضر به تمدید آتش‌بس با اسرائیل نخواهد بود، تا چه اندازه دقیق و درست است؛ چرا که اظهارات «اسماعیل هنیه» مغایر با سخنان وی بود».

وی گفت: «مسأله این است که «حماس» با استفاده از همه ابزارها برای تمدید آتش‌بس با اسرائیل تلاش می‌کند و مشخص است که آتش‌بس یک‌طرفه است چرا که «حماس» خواستار آتش‌بس بود و در حالی که اسرائیل اعلام می کرد اگر آنها (حماس) شلیک موشک‌های خود را متوقف کنند اسرائیل نیز عملیاتی انجام نخواهد داد؛ به همین دلیل «حماس» با ارسال پیام‌هایی به اسرائیل خواهان آتش‌بس بود، آتش‌‌بسی که هیچ ثمره و ارزشی نداشته و تنها هدف «حماس» از آن باقی‌ماندن بر سر قدرت است».

مشاور «محمود عباس» افزود: «مسأله مکان و جغرافیا در سخنان «خالد مشعل» و «اسماعیل هنیه» مشخص بود. از سخنان «مشعل» پیدا بود که از وضع خود در دمشق بسیار راضی است اما «اسماعیل هنیه» در غزه نیز طوری سخن می‌گفت که گویا غزه مانند بهشت یا کشور سوئیس است که همه چیز بر وفق مراد و زندگی عالی است اما باید گفت که «هنیه» درباره آتش‌بس نمی‌تواند احساسات ملت فلسطین در نوار غزه را نادیده بگیرد».

وی افزود: بین ابتدا و انتهای سخنان «اسماعیل هنیه» تناقض غیر‌عادی وجود داشت به این معنا که در ابتدای سخنان خود به اتهام‌زنی پرداخت و در پایان اعلام کرد که آماده گفتگوی فوری در صورت آزادی بازداشت‌شدگان در کرانه باختری است و البته وی مسأله زندانیان در کرانه باختری را به طور غیر‌منطقی بزرگ کرد».

مشاور سیاسی «محمود عباس» افزود: مشکل مقامات «حماس» این است که سخنانی را ایراد می‌کنند که هیچ ارتباطی به واقعیت‌های مربوط به فلسطین و عرب‌ها ندارد و همیشه سعی می‌کنند دیگران را مسئول بدانند؛ چرا که تنها چیزی که «حماس» به دنبال آن است ادامه تسلط بر نوار غزه و افزایش رنج‌های مردم آن است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین