کد خبر: ۸۲۴۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

آدرس اموال آزاد شده در سایت مولدسازی اموال دولت اعلام نمی‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: هر دارایی که برای مولدسازی آزاد شد بلافاصله در سایت، اطلاعات آن دارایی اعلام خواهد شد، اما آدرس اموال آزاد شده در سایت مولدسازی اموال دولت اعلام نمی‌شود.
آدرس اموال آزاد شده در سایت مولدسازی اموال دولت اعلام نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

حسین قربانزاده با بیان اینکه تمام اطلاعات و دیتای مربوط به فرایند‌های مولدسازی‌ها از جمله آنچه در مسیر فرایندها قرار می‌گیرد و مصوب می‌شود، سایت مولدسازی دارای‌های دولت منتشر می‌شود، اظهار داشت: هیات مولدسازی دارایی‌ها تمام اطلاعات را با جزییات در این سایت در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این سایت در تعامل سایت سادا که اموال دستگاه‌های اجرایی در آن ثبت و درج می‌شود، اطلاعات را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

وی بیان اینکه افراد می‌توانند به طور ناشناس اموال و دارایی‌های شناسایی کرده دولت را در این سایت گزارش دهند، گفت: اعلام دارایی‌های دولت به طور ناشناس در بخش پالایش‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کنند و اگر افراد با هویت خود این اطلاعات را گزارش دهند به طور قطع هویت آنها افشا نخواهد شد.

رییس سازمان خصوصی سازی درباره مقاوت برخی از مدیران در اجرای مولدسازی اموال دولت و همچنین درباره اظهارات اخیر استاندار تهران مبنی بر اینکه در شهر تهران ظرفیتی برای مولدسازی وجود ندارد، ادامه داد: سخنان اخیر استاندار تهران تنها درباره فضاهای اداری بوده و در جریان مولدسازی بحث واگذاری و آزادسازی اموال منقول و غیر منقول دولت مطرح است که تنها بخشی از آن به فضای اداری مربوط می‌شود.

قربانزاده افزود: موضوع اصلی در مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد دولت تعامل و تفاهم بین مجری و دستگاه‌های اجرایی است و اگر امکان بهره‌برداری از دارایی‌هایی وجود دارد اما مدیر مرتبط با آن مقاومت کند، آن مدیر به هیات واگذاری معرفی می‌شود و این هیات درباره آن برطبق قوانین و مقررات تصمیم می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اطلاعات فرایند خصوصی‌سازی و مولدسازی پس از انجام واگذاری در سایت معرفی شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد یا اینکه در ابتدای امر واگذاری در سایت جزییات آن منتشر شده و کارشناسان امکان اظهار نظر و نقد و بررسی آن را خواهند داشت، گفت: در این سایت تمام رکوردهایی که هیات واگذاری نسبت به آن فعالیت می‌کنند و در این هیات هر موضوعی که مصوب شود به طور شفاف اطلاعات مورد نظر در سایت منتشر خواهد شد و تنها ملاحظه جزئی که وجود دارد این است که موقیت جغرافیایی و آدرس دارایی‌ که قرار است، واگذار شود اعلام نخواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: هر دارایی که برای مولدسازی آزاد شد بلافاصله در سایت اطلاعات آن دارایی اعلام خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: سه تصمیم از جمله تشخیص مازاد بودن اموال، قیمت‌گذاری و روش واگذاری این دارایی از سوی هیات واگذاری تعیین می‌شود و در هر بخشی مصوبه آن اعلام و ابلاغ می‌شود و کاملا مسیر آن قابل رصد و رهگیری است و قرار نیست که تنها پس از اتمام واگذاری اطلاعات ان را منتشر کنیم و از ابتدای مسیر اطلاعات منتشر می‌شود.

قربانزاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از کارشناسان درباره روش واگذاری‌ها انتقاد دارند و آن را محدود به فروش می‌دانند، اظهار داشت: مولدسازی در 4 طرح کلی به اجرا می‌شود که یکی از آنها اجرای پروژه‌های نیمه تمام است که به این فاز رونق می‌گوییم. موضوع دیگر آزادسازی اموال دولت در سایت‌های تفریحی است. همچنین طرح تجمیع و بهینه سازی فضای اداری از دیگر انواع مولدسازی است. موضوع چهارم هم بحث اموال شرکت‌های دولتی است که نیاز به تامین سرمایه در گردش دارند که در این مسیر موضوع فروش را داریم آن هم خام فروشی نیست بلکه مطالعه بازار خواهیم داشت و صرفا مزایده نخواهد بود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره انتقادات و شائبه‌هایی که از قیمت‌گذاری در مولدسازی و فروش اموال دولتی با کمترین قیمت ایجاد شده، گفت: باید توجه داشت که در کشورمان عرضه بیشتر حداقل به افزایش قیمت‌ها نمی‌شود و نمی‌توان نگران شد که این واگذاری‌ها باعث افزایش قیمت‌ها شوند اما در این مورد دولت خودش نمی‌تواند سفته بازی کند و مردم بگوید که شما دست به این اقدام نزنید و مردم به کارآفرینی توصیه کند.

وی تاکید کرد: مسیر واگذاری و قیمت‌گذاری‌ها مشخص است و قیمت‌گذاری از سوی کارشناس دادگستری انجام می‌شود و کارشناسان دادگستری به بحث قیمت‌گذاری ورود می‌کنند و واگذاری در بستری انجام می‌شود که بیشتر تقاضا وجود دارد که این خود باعث افزایش رقابت می‌شود و شرایط رقابتی منجر به واگذاری با بهترین قیمت خواهد شد و ما نهایت تلاش برای حداکثر رقابت را می‌کنیم.

قربانزاده ادامه داد: در لایحه بودجه حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه و ۱۰۸ هزار میلیارد تومان برای تامین منابع از محل فروش اموال پیش‌بینی شده که مولدسازی حلقه وصل این منبع درج شده در بودجه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
0
2
یعنی مزایده نیستند و ۷ نفر به هر کسی خواستند با هر قیمتی واگذار می کنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین