کد خبر: ۸۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۰
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی؛

رژیم صهیونیستی به اوج استیصال رسیده است

نوآوری در فلسفه سیاسی با فهم واقعی غدیر از ضروریات جهان اسلام است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تبریک عید سعید گفت: «نوآوری در فلسفه سیاسی با فهم واقعی غدیر از ضروریات جهان اسلام است» .

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،  حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت؛ با اشاره به اکمال دین و اتمام نعمت در روز عید غدیر تصریح کرد: «جهان تشنه اسلام است، مردم جهان نیاز به یک تفسیر نو از دین دارند ، لذا نواندیشی دینی با تفسیر دین از نگاه پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) ممکن است» .

وی افزود: «پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر آدرس و خط رهبری پس از خود را تا آخرالزمان تبیین فرموده است. بشریت راه نجاتی جز تشکیل حکومت دینی آنطور که پیامبر گرامی اسلام ترسیم فرموده‌اند ندارند» .

حبیبی ادامه داد: «ما جهان اسلام را به باز خوانی خطبه غدیر پیامبر اعظم اسلام (ص) دعوت می‌کنیم؛ اینکه چگونه باید حکومت کرده و چه کسی شایستگی حکومت دارد از دغدغه‌های اصلی فیلسوفان سیاسی اسلام بوده است».

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد نامه آقای محسن رضایی به آقای عسگراولادی در مورد دولت ائتلافی اظهار داشت: «برادر بزرگوارم جناب آقای عسگراولادی پاسخ آقای محسن رضایی را دادند و در این مورد به طور مفصل، موضوع دولت وحدت ملی و دولت ائتلافی را مورد بازخوانی قراردادند. فکر می‌کنم ما باید از بازی در زمین رقیب و حریف اصلی پرهیز کنیم» .

وی افزود: «ما نباید سهم مردم را در نوع تشکیل دولت نادیده بگیریم. این مردم هستند که با رایشان نوع دولت مطلوب خود را شکل می‌دهند؛ باید به رای مردم احترام بگذاریم و از هرگونه نظریه‌پردازی پس از شكل گیری رای مردم در مورد نامگذاری دولت پرهیز كنیم».

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد اظهارات آقای خاتمی در همایش «نفت،توسعه و دموكراسی» مبنی بر اینکه «نفت نباید در اختیار دولت باشد و اگر نفت در اختیار دولت قرار گیرد مانع مردم‌سالاری و توسعه است» گفت: «نفت بر اساس قانون نفت و نیز اصل 45 قانون اساسی انفال محسوب می‌شود، انفال براساس همین اصل باید در اختیار حكومت باشد».

وی ادامه داد: «طی سه دهه گذشته دولت به نمایندگی از حكومت نفت را در اختیار داشته است؛ همچنین مطابق ماده 10 و 11 قانون محاسبات عمومی درآمد نفت درآمد عمومی محسوب می‌شود؛ اگر بگوئیم نفت در اختیار دولت نباشد باید یك مستند قانونی و یا شرعی برای این ادعا داشته باشیم».

وی افزود: «اگر نفت را در اختیار دولت نگذاریم در اختیار چه نهادی قرار دهیم كه مشروعیت قانونی فراتر از دولت داشته باشد».

وی همچنین اظهار داشت: «نفت مانع مردم‌سالاری و توسعه نیست، نفت نعمت خداوندی است كه مارا از گرفتن وام از صندوق بین‌المللی پول بی‌نیاز می‌كند و در نگاه به توسعه اقتصادی كشور از این سرمایه عظیم بدون اینكه وامدار مجامع جهانی شویم، به خوبی می‌توانیم استفاده كنیم».

حبیبی تصریح کرد: «در مورد نحوه هزینه كرد درآمدهای نفتی و نیز تقویم درآمدهای نفتی و واریز آن به خزانه در دولت هفتم و هشتم به ریاست جناب آقای خاتمی سوالاتی وجود دارد كه هنوز بی پاسخ مانده است، امیدوارم دیوان محاسبات حداقل وفق گزارش تفریغ بودجه سال 83 این ابهامات را با رسیدگی دقیق برطرف كند».

حبیبی همچنین در مورد احضار سفیر فرانسه در تهران و اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به ملت ایران گفت: «سارکوزی باید رسما از ملت و دولت ایران عذرخواهی کند. اگر او بخواهد ادب و نزاکت دیپلماتیک را رعایت نکند هیچ دلیلی ندارد سطح روابط دو کشور در حد تبادل سفیر باشد».

حبیبی همچنین در مورد سفر بوش به عراق و افغانستان اظهار داشت: «بوش در حالی کاخ سفید را ترک می‌کند که لعن و نفرین و نفرت ملتهای منطقه بویژه عراق، افغانستان و فلسطین اشغالی را بدنبال خود دارد».

وی افزود: «آن خبرنگار شجاعی که با لنگه کفش به عنوان تنها حربه در دستش از بوش در کنفرانس کنفرانس خبری استقبال کرد نامش را در تاریخ عراق باقی خواهد ماند و عمل شجاعانه وی مورد ستایش ملت عراق خواهد بود».

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به مقاومت مردم غزه در فلسطین اشغالی تصریح کرد: «رژیم صهیونیستی به اوج استیصال رسیده است و زیر فشار موشکی حماس بیشتر از تداوم نقض حقوق بشر در سرزمینهای اشغالی کاری از او بر نمی‌آید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین