کد خبر: ۸۲۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۴

دیدار کشورهای عربی با اعضاء دائم شورای امنیت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پنج عضو دائمی شورای امنیت به علاوه آلمان سه‌شنبه با دیپلماتهای کشورهای عرب درباره برنامه هسته‌ای ایران گفتگو می‌کنند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «دیوید میلیباند» وزیر امور خارجه انگلستان اعلام کرد هدف این دیدار در روز سه‌شنبه بحث درباره نگرانی کشورهای عرب در ارتباط با برنامه هسته‌ای تهران است.
 
میلیباند پس از دیدار اعضای شورای امنیت درباره زیمباوه، به خبرنگاران گفت: «برنامه هسته‌ای ایران و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به طور فزاینده‌ای به عنوان تهدید برای تمامی منطقه خاورمیانه شناخته شده است».
 
وزیر خارجه انگلیس در ادامه افزود:«تولید سلاح هسته‌ای آغازکننده مسابقه تسلیحاتی در منطقه خواهد بود و این آخرین چیزی است که خاورمیانه به آن نیاز دارد». میلیباند اعلام کرد شش کشور قدرتمند جهان بریتانیا، فرانسه، آمریکا،‌ چین، روسیه و آلمان خواستار همکاری کشورهای عرب و دیگر کشورها در ایجاد اطمینان نسبت به این موضوع هستند که «ایرانیان قربانی انتقام جویی شورای امنیت نیستند». 

عراق، مصر، اردن و بیشتر اعضاء شورای همکاری خلیج‌فارس در جلسه حضور خواهند یافت. در عین حال «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: «هدف این دیدار از بین بردن نگرانی کشورهای عربی درباره برنامه هسته‌ای ایران و حل آن توسط دیگر اعضا شورای امنیت است. این به نفع همه است که موقعیت منطقه بدتر از این نشود».
 
انتظار می‌رود «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه آمریکا و «خاویر سولانا» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در این جلسه شرکت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین