کد خبر: ۸۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱
پور محمدی‏ در دانشگاه آزاد کرمان:‏

احتمال کاندیداتوری را نفی نمی‌کنم

دانشگاه آزاد بخواهد، عملکرد مالی‌اش را بررسی می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه اتکای بودجه عمومی کشور به نفت باید قطع شود گفت: «اقتصاد کشور به دلیل اتکا به نفت اقتصادی رانتی و فسادآور است».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از مهر، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان و در پاسخ به سئوالی در مورد فساد اقتصادی در کشور به راهکارهای کاهش فساد اشاره کرد و افزود: «باید اتکای اقتصاد و بودجه عمومی کشور را به نفت قطع کنیم و نفت به جایی برود که در بودجه جاری کشور وجود نداشته باشد».

وی خاطرنشان کرد: «همچنین دولت باید کوچک شود و بسیاری از کارها و تصدگریهایی که در اختیار دارد را رها کرده و به بخش عمومی و خصوصی واگذار کند و اینکه 70 تا 80 درصد ثروت و امکانات عمومی در اختیار دولت است خود نوعی تولیدکننده فساد است».

وی در پاسخ به اینکه آیا در سازمان بازرسی کل کشور به معنای واقعی بازرسی و نظارت انجام می‌شود، اظهار داشت: «تلاش می‌کنیم تا در سازمان بازرسی کل کشور روی این موضوع به صورت جدی کار شود و هم اکنون نیز گزارشهای مهم و اساسی در موضوعات مختلف در حال تولید است».

پورمحمدی ادامه داد: «یکی از مشکلات ما بحث پیگیری بود زیرا تا پیش از این ما فقط وظیفه تهیه گزارش و ارسال آن به مبادی ذیربط را داشتیم اما پس از اصلاح قانون تشکیل سازمان بازرسی ظرفیتهایی برای پیگیری و تعقیب جدی گزارشها ایجاد شد».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در مورد عدم پاسخگویی برخی ادارات به مراجعین از وضعیت نظام اداری انتقاد کرد و تصریح کرد: «برخی از کارمندان از اینکه جواب مردم را می‌دهند لذت نمی‌برند و فکر می‌کنند که صاحب اختیار و مالک مردمند و این اخلاق بسیار بدی است که متأسفانه در بین اداریها وجود دارد و به شدت باید با آن مبارزه کرد».

پورمحمدی در مورد علت بالا بودن نرخ تورم در کشور و اینکه چرا علیرغم برخورداری از منابع نفتی و غیره، جزو کشورهای فقیر هستیم، یادآوری کرد که کشور ما در آمارهای جهانی جزو کشورهای فقیر نیست اما به نسبت منابع و ظرفیتی که داریم باید در جایگاه بالاتری قرار گیریم.

وی همچنین در مورد علت بالا بودن نرخ تورم گفت: «نفت‌خیز بودن یک کشور دلیل نمی‌شود که نرخ تورم آن کشور پایین باشدو یکی از علل نرخ تورم افزایش نقدینگی است و هر مان که در کشورهای نفت‌خیز گردش نقدینگی زیاد شود تورم بالا می‌رود و تقاضا زیاد و عرضه کم می‌شود».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: «هنر مدیران باید این باشد که به دقت بررسی کنند و اجازه ندهند که افزایش درآمد تبدیل به افزایش تورم شود».

وی درباره اینکه چرا برخی مدیران و مسئولان کشور دو یا چند شغله‌اند، اظهارداشت: «چرایی این موضوع دلایل متعددی دارد. برخی‌ها اینگونه تفسیر می‌کردند که چون دو جا یا سه جا حقوق نمی‌گیرند منع قانونی ندارند و علت دیگر هم مربوط به بی‌انضباطی و بی‌توجهی به قانون بوده است».

پورمحمدی یادآور شد: «از وقتی به سازمان بازرسی کل کشور آمدم این موضوع ذهنم را مشغول کرد و در این رابطه با شورای حقوقی سازمان به تفسیر روشنی از این موضوع رسیدیم و به طور علنی اعلام کردیم که دو یا چند شغله بودن مدیران دولتی منع قانونی دارد. اجرای این ممنوعیت را از جمله در ورزش شروع کردیم و در دستور کار داریم».

پورمحمدی در پاسخ به این سئوال که چرا با این همه پیشینه تاریخی از دنیا عقبیم، گفت: «دوره عقب‌افتادگی کشور مربوط به حالا نیست ما در طی قرون اخیر این حالت دچار شدیم اما به هر حال پیشرفت کشور باید حالت جهشی داشته باشد تا به آن جایگاهی که استحقاقش را داریم، برسیم».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات پالیزدار تاکید کرد: «پالیزدار مطالبی را خلاف واقع و درست و نادرست به صورت افشاگری مطرح کرد و برخی از اسناد در افشاگری‌هایش هم نیست و ربطی به فساد ندارد».

وی ادامه داد: «تنها راهی که می‌توانیم جواب قانع‌کننده و روشن در قبال جامعه و مردم داشته باشیم این است که دادگاه علنی باشد هم اکنون پرونده در دادسرا تکمیل و به دادگاه ارسال شده و رئیس دادگاه در مورد علنی برگزار شدن محاکمه تصمیم می‌گیرد».


وی در مورد اینکه آیا سازمان بازرسی کل کشور از دانشگاه آزاد بازرسی می‌کند، گفت: «سازمان بازرسی کل کشور طبق قانون فقط بخشی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد را می‌تواند نظارت و بازرسی کند اما در بخش عملکرد مالی دانشگاه آزاد محدودیت قانونی وجود دارد».

پورمحمدی ادامه داد: «آقای جاسبی در تماس تلفنی که چند وقت پیش داشتند گفتند که «به رئیس قبلی سازمان بازرسی گفتم و به شما هم می‌گویم که برای بازرسی آماده هستیم» من هم به ایشان گفتم که دانشگاه آزاد از سازمان بازرسی کل کشور جهت بازرسی از عملکرد مالی، درخواست کتبی کند و ما منتظر درخواست کتبی دانشگاه آزاد هستیم».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند، اعلام کرد: «هنوز در این زمینه به نظر قطعی نرسیدم ولی احتمال آن را نفی نمی‌کنم».

وی همچنین انتشار برخی اخبار در خصوص شروع به کار ستاد انتخاباتی‌اش را تکذیب کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین