کد خبر: ۸۲۴۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

میلیاردری که می‌خواهد جلوی ایلان ماسک را بگیرد

یک کارآفرین میلیاردر پول زیادی خرج کرد تا یک ضد تبلیغ علیه فناوری کاملا خودران شرکت تسلای ایلان ماسک در پرتماشاگرترین رویداد ورزشی آمریکا یعنی مسابقه معروف به «سوپر بول»(Super Bowl) پخش شود.
میلیاردری که می‌خواهد جلوی ایلان ماسک را بگیرد
آفتاب‌‌نیوز :

 یک کارآفرین فناوری کالیفرنیایی کمپین خود را برای ممنوع کردن فناوری کاملا خودران تسلا با پخش یک آگهی تلویزیونی در جریان مسابقه سوپر بول که یکشنبه شب برگزار شد، با توجه زیادی مواجه کرده است.

به گزارش تلگراف، دن اودود(Dan O'Dowd) معتقد است که فناوری خودران برای همه خطرناک است. ساخت و پخش این ضد تبلیغ، جدیدترین اقدام و تازه‌ترین تاکتیکی است که توسط اودود ۶۶ ساله اتخاذ شده، کسی که معتقد است آخرین فناوری پیشنهادی ایلان ماسک برای خودروها، تهدیدی برای همه کاربران خیابان‌ها و جاده‌ها است.

گفتنی است سفارش پخش این تیزر ۳۰ ثانیه‌ای در خلال مسابقه سوپر بول که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر مخاطب تلویزیونی دارد، حدود ۷ میلیون دلار برای دن اودود هزینه داشته است.

در این تیزر ۳۰ ثانیه‌ای شاهد یک تسلا ۳ خودران هستیم که چراغ‌های هشدار حضور اتوبوس مدرسه و دانش آموزان را نادیده می‌گیرد، به یک کالسکه روی خط عابر برخورد می‌کند و تابلوهای ورود ممنوع را رد می‌کند و بدتر از همه اینکه یک مانکن کودک را بی توجه به حضورش وسط جاده زیر می‌گیرد!

مدل‌های موجود از رانندگان تسلا می‌خواهند که کنترل خودرو را همواره در دست داشته باشند و حواسشان باشد، اگر چه خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی از جمله کروز کنترل پیچیده است که سرعت خود را با میزان ترافیک در جاده تنظیم می‌کند.

شرکت تسلا در حال توسعه چیزی است که به عنوان «فناوری کاملا خودران» توصیف می‌کند که به طور خودکار سرعت خودروها را کاهش می‌دهد و با نزدیک شدن به علائم ایست و چراغ راهنمایی متوقف می‌شود.

این فناوری پس از تایید، با قیمت ۱۵ هزار دلار در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت.

انتقادات به این فناوری جدید

اودود که خود مالک چندین خودروی تسلا است، به شدت از این فناوری که تسلا معتقد است تا پایان سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت، انتقاد می‌کند.

وی می‌گوید: اگر تسلا از این موضوع[مسائل نمایش داده شده در تیزر] بگذرد و این فناوری را عرضه کند و من نتوانم مردم را متقاعد کنم که یک خودروی خودران مانند یک نوجوان ۱۳ ساله مست است که در خیابان و جاده رانندگی می‌کند و به هیچ وجه نباید در جاده باشد، شکست خورده‌ام.

با این حال، ایلان ماسک با این استدلال مخالف است و برعکس اودود، معتقد است که این فناوری جان‌های بسیاری را نجات می‌دهد.

به هر حال، فناوری خودران تسلا از زمان معرفی تاکنون همواره درگیر بحث و جدل بوده است.

در ژوئن ۲۰۱۶ فردی به نام جاشوا براون زمانی که تسلای وی در حالت خودران رانندگی می‌کرد، به یک تریلر برخورد کرد و کشته شد. طبق گزارش‌ها، او برخلاف دستورات شرکت سازنده برای حفظ کنترل خودرو، مشغول تماشای فیلم بوده است.

در ژوئن گذشته نیز اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه که ناظر ایمنی جاده‌ای ایالات متحده است، اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد خودروهای تسلا تقریباً ۷۰ درصد از ۳۹۲ تصادف مربوط به فناوری پیشرفته خودران و کمک راننده در ۱۱ ماه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین