کد خبر: ۸۲۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۲

عمل جراحی موفق پیوند کامل اعضای صورت در امریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخستین عمل پیوند کامل صورت در کلینیکی در امریکا صورت گرفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، متخصصان کلینیکی در «کلیولند» با موفقیت توانسته‌اند نخستین عمل پیوند کامل صورت در امریکا – که چهارمین در نوع خود در جهان است- را انجام دهند که در آن .

در این عمل جراحی که چهارمین بار در جهان انجام شده، گروهی از جراحان پلاستیک امریکا طی عمل جراحی که 22 ساعت طول کشید، همه قسمت‌های صورت بجز چانه، لب پایین، پلک‌های بالایی، و پیشانی یک اهدا‌کننده عضو که فوت شده بود، را به صورت زنی که به‌خاطر وضع فجیع ظاهری از زندگی روزمره‌اش در‌مانده شده بود، پیوند زدند.

این عمل چند هفته قبل انجام شده و از آنجاییکه فرد دریافت‌کننده صورت خواستار حفظ نام و هویتش است، تاریخ دقیق این عمل جراحی و نیز مشخصات بیمار منتشر نشده است. بیمار قبل از این عمل از حس بویایی، حس چشایی‌ و توانایی لبخند زدن محروم بود؛ اما حالا این توانایی‌ها را دارا شده است.

اولین جراحی پیوند صورت 3 سال پیش در فرانسه بر روی زنی 38 ساله که صورت‌اش در حمله سگ‌اش به او شدیداً مجروح شده بود، انجام شد که طی آن چانه، لب‌ها و بینی از یک بیمار مرگ مغزی به این بیمار پیوند زده شد.

دومین جراحی روی صورت مردی فرانسوی انجام شد که به‌واسطه ناهنجاری ژنتیکی موسوم به «نوروفیبروما» دچار تومور صورت شده بود. سومین عمل از این نوع روی مرد کشاورزی چینی صورت گرفت که از حمله خرس جان سالم به‌در برده بود.

پیوند صورت از جمله جراحی‌های بحث انگیز است؛ این بیماران باید برای جلوگیری از پس‌زده‌شدن عضو پیوندی توسط سیستم ایمنی بدن، تا پایان عمر داروهایی را مصرف کنند که عملکرد سیستم ایمنی بدن را مهار کرده، اما خطر عفونت‌های مختلف و سرطان را افزایش می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین