کد خبر: ۸۲۴۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۱
بی توجهی به میراث طبیعی کشور ادامه دارد

کلوتهای زیبای شهداد همچنان در معرض تخریب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باز هم بی توجهی به میراث طبیعی باعث شده تا یکی دیگر از جلوه های طبیعی کشور در کویر شهداد در معرض تخریب قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار آفتاب در کرمان،  یکی از کلوت های کویر شهداد به خاطر نصب یک دکل مخابراتی در آستانه تخریب قرار گرفته است.
 
بنا به این گزارش يک عضو شورای اجرايی انجمن دوستداران ميراث فرهنگی شهداد در این مورد افزود: «دوشنبه گذشته يكی از كلوت های شهداد در برای نصب آنتن تلفن همراه با يک دستگاه لودر تخريب شد به گونه ای كه از آن فقط يك تپه كوتاه باقی مانده است».

وی افزود: «هم اكنون مراحل احداث فنداسيون وبتن ريزی برای نصب پايه های آنتن در دست انجام است».

در همین حال دبیر گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز از ایجاد دکل مخابراتی بر روی یکی از کلوتهای دشت لوت خبر داد .

محمد جهانشاهی در این مورد گفت: «قطعا این کار بدون هماهنگی سازمان میراث میراث فرهنگی انجام شده است بدون شک پیگری خواهد شد».

جهانشاهی اظهار داشت: «مطمئناً ایجاد این دکل حریم بصری و چشم انداز کلوتها را تحت تاثیر خود قرار می دهد و باید حتما از محدوده کلوتها دور شود».

وی تصریح کرد: «کلوت های شهداد جزو بکرترین مناطق طبیعی هستند که به زودی ثبت ملی و جهانی خواهند شد و نباید ثروتی به این بزرگی را با دستان خود نابود کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین