کد خبر: ۸۲۴۸۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

تصاویر هوایی از وضعیت کوهرنگ؛ خانه‌ها زیر حجم سنگین برف دفن شدند!

بارش‌ برف ناشی از سامانه بارشی اخیر از روز یکشنبه در استان آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه دارد و طی این مدت امدادگران هلال احمر به بیش از سه هزار نفر در استان امدادرسانی کردند. مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان کوهرنگ در وضعیت بحرانی قرار دارد و بارش باران امکان دارد که مشکلات را در این شهرستان دو چندان کند.
تصاویر هوایی از وضعیت کوهرنگ؛ خانه‌ها زیر حجم سنگین برف دفن شدند!
آفتاب‌‌نیوز :

شاهین جواهری با اشاره به اینکه شهرستان کوهرنگ در وضعیت بحرانی قرار گرفته است، اظهار کرد: ۴ پایگاه امداد جاده‌ای و چهار پایگاه سیار در حال امدادرسانی به مردم گرفتار در برف کوهرنگ هستند. وضعیت شهرستان کوهرنگ مطلوب نیست و بارش باران امکان دارد که مشکلات را در این شهرستان دو چندان کند.

جواهری خاطرنشان کرد: از ۲۲ بهمن‌ماه تاکنون به بیش از ۳۰۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک در چهارمحال و بختیاری امدادرسانی شده است.

طبق گزارشات منتشر شده دیروز ارتفاع برف در کوهرنگ سه متر بود که به واسطه بارش باران، ارتفاع برف به دو نیم متر رسیده است. در برخی خانه‌ها آن قدر ارتفاع برف زیاد است که از درب‌های ورودی حیات منزل امکان خروج ندارند.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از ادامه بارش برف در این شهرستان خبر داده و گفت: تعداد قابل توجهی راه‌های روستایی بسته است و شاید بیش از ۱۰۰ روستا در محاصره برف قرار گرفته و شهرستان کوهرنگ بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که تقریبا همه در محاصره برفند.

مسافران تا اطلاع بعدی به چهارمحال و بختیاری سفر نکنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در پی بارش برف در شرایط اضطراری قرار دارد، گفت: به سبب لغزندگی محورها و حجم بالای برف مسافران تا اطلاع بعدی به این استان سفر نکنند.

علی حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگرچه در حال حاضر محورهای اصلی این استان باز است و تردد جریان دارد اما کولاک برف و احتمال وقوع بهمن خطر تردد در محورها را افزایش داده از همین رو توصیه می‌شود مسافران تا اطلاع بعدی به این استان به ویژه شهرستان کوهرنگ سفر نکنند.با برگزاری یک نشست اضطراری مدیریت بحران در صبح روز چهارشنبه استاندار برای بررسی شرایط ناشی از بارش برف به شهرستان بن سفر کرد و معاونان استاندار نیز هریک به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به مناطق مختلف استان سفر کرده تا مشکلات را از نزدیک بررسی و در راستای رفع آن برنامه‌ریزی و اقدام شود.

تلاش برای بازگشایی گردنه چری

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شرایط اضطراری استان ایجاب کرد تا از استان‌های همجوار ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی به استان وارد شود و از سوی دیگر بخش خصوص نیز به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده و امید است با همراهی و هم‌افزایی چالش‌های موجود به زودی از میان برداشته شود.

حیدری همچنین توصیه کرد تا در شهرستان‌هایی از جمله کوهرنگ که ارتفاع برف، زیاد است می طلبد تا مردم دودکش‌های خود را تا شعاع ۲ متری از برف تمیز کنند تا در صورت وزش باد برف در دودکش پرتاپ نشود و مانعی برای خروج گاز مونوکسیدکربن نشود. همچنین توصیه می‌شود که مردم در حاشیه شهرها و روستاها کمتر تردد کنند چرا که با وجود برف و سرما امکان دارد حیوانات وحشی به محل زندگی انسان‌ها نزدیک شوند و این موضوع می تواند خطرناک باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، برف‌روبی پشت‌بام خانه‌های فرسوده و قدیمی را ضروری دانست و گفت: امکان دارد سنگینی برف منجر به تخریب این خانه‌ها شود از همین رو لازم است تا پشت‌بام‌ها سبک شود.

جاده ۱۴ روستای شهرستان اردل به دلیل بارش برف بسته است

فرماندار اردل نیز با اشاره به بارش برف سنگین در این شهرستان گفت: جاده ارتباطی ۱۴ روستای این شهرستان بسته شده است.

یعقوب شکوهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از دهستان پشتکوه بخش مرکزی شهرستان اردل در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: هم‌اکنون تمامی جاده‌های اصلی شهرستان اردل و تردد در آن‌ها تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به وجود ۹۲ روستا در شهرستان اردل افزود: جاده هشت روستای این شهرستان شامل لیمه، زردلیمه، سرتنگ لیمه، دَماب، دهدلی، بادره، شترخوس و سرقلعه از بارش‌های قبلی همچنان بسته بوده و بازگشایی نشده است.

شکوهی به استقرار یک دستگاه بولدوزر برای بازگشایی جاده‌های روستایی شهرستان اردل در منطقه دیناران اشاره و تصریح کرد: این بولدوزر جاده روستای چویلان را عصر روز سه‌شنبه بازگشایی کرده است. عملیات بازگشایی جاده‌های بقیه روستاهای شهرستان اردل به‌محض پایان بارش‌ها آغاز خواهد شد.

اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

فرماندار: جاده فارسان به کوهرنگ باز، اما تردد در آن کُند است

فرماندار فارسان نیز با اشاره به بارش برف سنگین در این شهرستان گفت: جاده ارتباطی فارسان به باباحیدر به چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ باز شد، اما تردد به کندی در آن در جریان است.

سید هادی صالحی تاکید کرد: با تلاش نیرو‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فارسان و عوامل امدادی، محور ارتباطی فارسان به باباحیدر به چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ بازگشایی شده است.

وی تردد در این مسیر را به‌سختی و فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر دانست و افزود: مسافران صبر کنند تا پس از عادی شدن شرایط و اعلام ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری و شهرستان فارسان نسبت به تردد در جاده‌های این شهرستان اقدام کنند.  هم‌اکنون شرایط مناسبی برای سفر به شهرستان فارسان و شهرستان‌های همجوار آن نیست.

صالحی با اشاره به لزوم خودداری رانندگان از انجام سفر‌های غیرضروری یادآور شد: رانندگان در صورت ضرورت به انجام سفر باید زنجیر چرخ، سوخت کافی، لباس گرم و خوراک لازم را به‌همراه داشته باشند. از تمامی مردم و رانندگان درخواست می‌شود تا سفر و تردد خود از جاده‌های شهرستان فارسان را به روز‌های بعد موکول کنند.

فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه فرا گرفته است و تا پایان پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد. به‌همین منظور اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
0
4
سلام به نظر من کوهرنگ را فراموش کنید به پخش تظاهرات ۲۲ بهمن به پردازید که احتمالا تا یک ماه آینده میهمان خانه های ما خواهد بود
هههیباجدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
0
0
فقط برف
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین